نسخه چاپی

یونسی: روحانی می‌توانست سال 84 رئیس‌جمهور شود

هشت سال پس از پایان كار دولت سید محمد خاتمی، حالا وزیر اطلاعات دولتش كه امروز در مقام دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایفای نقش می‌كند، می‌گوید كه حسن روحانی می‌توانست جایگزین خاتمی شود. پیشنهادی كه گویا در ایام انتخابات سال 84 هم مطرح شده، اما علی یونسی می‌گوید كه «تفرق و غرور اصلاح‌طلبان» باعث شده تا اجرایی نشود.

به گزارش نما به نقل از فرارو، حجت الاسلام علي يونسي، دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام امروز در گفت‌وگويي با روزنامه جام‌جم مجموع آراي اصلاح‌طلبان در سال 84 را بيشتر از اصولگرايان خوانده و نتيجه گرفته كه بدفهمي اصلاح‌طلبان از شرايط موجود باعث پيروزي محمود احمدي‌نژاد در انتخابات آن سال شده است.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه، همچنين به حمايت دولت از تقویت زبان‌هاي محلي اشاره كرده و البته اين را هم گفته است كه تقويت اين زبانها از موضع تقويت زبان فارسي خواهد بود. او تندروهاي مذهبي و افراطيون ناسيوناليست را دو گروهي مي‌داند كه نسبت به قوميت‌ها و اقليت‌ها در كشور احساس خطر مي‌كنند و در همين حال يادآور مي‌شود: امروز اكثر نهادهاي حاكميتي موافق با رويكردهاي امنيتي در قبال اقوام نيستند.

علي يونسي اميدوار است با تقويت احزاب فراگير ملي، نظام حزبي بتواند جايگزين طايفه‌گري‌هاي قومي در كشور شود، هرچند خود به اين آسيب اشاره مي‌كند كه احزاب قدرتمندي در كشورمان وجود ندارد.

در اين گفت‌وگوي تفصيلي به محورهاي ديگري از جمله نظر يونسي پيرامون شخصيت روحاني، نظرش درباره نگاه امنيتي در حوزه‌هاي مختلف، نقد منشور حقوق شهروندي، تحولات منطقه، جريان اعتدال و... نيز پرداخته شده است.

۱۳۹۲/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...