نسخه چاپی

پرسپولیس پرحاشیه ترین تیم دنیاست

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «با اعلام رای محسن قهرمانی پای خیلی‌ها وسط كشیده شده و آبروی خیلی از مسئولان به خطر خواهد افتاد.»

به گزارش نما، پرسپوليس اين روزها حال و روز خوشي ندارد. اين تيم بعد از اينكه صدر جدول را در اولين هفته نيم فصل دوم به تراكتورسازي واگذار كرد، حالا با استعفاهاي سريالي مديران خود هم درگير است. محمد رويانيان كه انگار حس كرده وزير جديد ورزش قرار است تغييراتي در تشكيلات مديريتي پرسپوليس ايجاد كند هر روز بهانه‌اي براي استعفا پيدا مي‌كند و تقريبا با مخالفت هيات مديره هم مواجه مي‌شود.



سواي اين، پرونده محسن قهرماني و پرسپوليس هم هنوز به نتيجه‌اي نرسيده. محمد پنجعلي با انتقاد از تاخير در اعلام راي اين پرونده تاكيد مي كند كه فدراسيون نشينان از صدور راي عليه محسن قهرماني هراس دارند. او با اين استدلال كه هر حكمي عليه اين داور ممكن است پاي خيلي‌ها را وسط بكشد، فدراسيون و كميته انضباطي را عاملي براي تداوم حاشيه‌هاي پرسپوليس مي‌داند.



همه اين‌ها در شرايطي است كه سرخ‌ها اين هفته در جريان هفته هفدهم ليگ برتر بايد به مصاف ذوب‌آهن بروند. گفتگوي با محمد پنجعلی را بخوانيد.



* شكست مقابل تراكتور علاوه بر حاشيه‌هاي بسيار، صدر را هم از پرسپوليس گرفت. شرايط اين تيم در آستانه بازي با ذوب آهن چگونه است؟

- ما در روزي كه نبايد مي‌باختيم، باختيم. شكست مقابل تراكتور براي ما سنگين بود اما بازي برد و باخت دارد. پرسپوليس در اين بازي واقعا كم شانس بود وگرنه نمي‌باخت. شايد انتظار باخت در اين ديدار از پرسپوليس نبود اما ما هنوز در جمع بالانشينان جدول هستيم و قطعا خودمان را بازيابي خواهيم كرد.



* ولي اگر اين بازي را مي‌برديد شرايط پرسپوليس در صدر خيلي بهتر از گذشته مي‌شد.

- اين درست اما گفتم كه بازي يك طرفش برد و طرف ديگرش باخت است. نمي دانم چه اصراري است كه همه دنبال يك باخت را مي‌گيرند. انگار كه همه منتظر باشند پرسپوليس ببازد و نتيجه نگيرد تا به آن حمله كنند. بارسلونا دو باخت پشت سر هم مقابل بايرن در آن سطح فوتبال دنيا مي‌دهد و فردايش همه چيز مثل اول مي‌شود اما پرسپوليس يك باخت داده زمين و زمان از آن حرف مي‌زنند. من واقعا متاسفم كه بايد اقرار كنم پرسپوليس پرحاشيه ترين تيم دنياست. در كجاي دنيا يك تيم بدون باخت قهرمان مي‌شود كه حالا ما نبازيم.



* فكر نمي‌كنيد كنترل اين حاشيه‌ها وظيفه باشگاه، مديرعامل و سرمربي تيم است. به نظرتان كم‌كاري كدام بخش باعث شده شما به اين نتيجه برسيد كه پرسپوليس پرحاشيه ترين باشگاه دنياست؟

- وظيفه همه اركان باشگاه اعم‌از مديرعامل، سرمربي و بازيكن در جاي خود ولي من اين مصيبت را نشات گرفته از فوتبال آماتوري مي‌دانم كه همه اركان آن غير حرفه‌اي‌اند. از من پيشكسوت تا رسانه، بازيكن، مدير و مربي همه غير حرفه‌اي فكر مي‌كنيم. من نمي‌دانم چه اصراري است كه همه ما اصرار به حاشيه داشته باشيم. برايم خيلي جالب است كه مردم و هواداران فوتبال‌مان هم دنبال همين حاشيه‌ها هستند و معمولا روزنامه‌هايي را مي‌خوانند كه حاشيه‌هاي بيشتري را منتشر مي‌كند.



* شايد اين به خاطر ساختار فرهنگ جهان سومي كشور است كه همه زندگي در حاشيه‌ها را بهتر از متن مي‌دانند؟

- اين دقيقا همان بحث من است. وقتي هوادار فوتبال حاشيه را بيشتر مي‌پسندد، رسانه‌ هم به خاطر مخاطبانش مجبور است به حاشيه برود و همين هم خود بهترين بستر و فرصت براي به حاشيه رفتن كل فوتبال است.



* شرايط پرسپوليس در آستانه بازي با ذوب‌آهن چگونه است؟

- همه بازي‌ها براي پرسپوليس مهم است و اصلا براي‌مان فرقي نمي‌كند جلوي چه تيمي و با چه كيفيتي بازي مي‌كنيم. ما مي‌دانيم هر تيمي روبه‌روي ما ظاهر مي‌شود با دنيايي از انگيزه به ميدان مي‌آيد و اين كارمان را سخت مي‌كند. خوشبختانه بازيكنان ما به درك كاملي از شرايط تيم رسيده‌اند و يقين بدانيد كه تفكر غير پيروزي و سه امتياز در بين آنها نيست.



* چرا پرسپوليس نتوانسته نتايج مطلوبي را در بازي‌هاي خارج از خانه خود بگيرد؟

- به هر حال اين همان چيزي است كه برخلاف ميل ما اتفاق افتاده و به هر نحوي بايد جبران كنيم. متاسفانه چند بازي بيرون خانه ما را داوران به ضررمان داوري كردند و اگر امتيازات اين ديدارها را كسب مي‌كرديم الان شرايط به گونه‌اي ديگر بود. بازي‌هاي نيم فصل دوم خيلي حساس‌تر از نيم فصل اول هستند اما نقطه مثبت ما اين است كه بازيكنان‌مان به نسبت هفته اول هماهنگي بيشتري خواهند داشت.



* فرزاد حاتمي و محسن مسلمان را در اولين بازي‌شان براي پرسپوليس چگونه ديديد؟

- به نظرم با وجود اينكه هفته اول‌شان بود در تركيب پرسپوليس بازي مي‌كردند، عملكردشان خوب بود.



* راستي اين بازي پرسپوليس و ميلان چرا اين همه حاشيه داشت؟ برخي دوستان شما مثل ضيا عربشاهي و افشين پيرواني خيلي گله داشتند از رفتاري كه با آنها شده بود؟

- من در جريان كامل اين اتفاق نيستم اما ضيا را سر تمرين ديدم و نمي دانم چه اتفاقي افتاد كه ديگر نيامد و آن مصاحبه را كرد. اميدوارم كه هيچ كدام‌شان ناراحت نباشند.



* قبول داريد اين فصل بار بخش عظيمي از حاشيه‌هاي پرسپوليس را محسن قهرماني و سبك داوري‌اش به جان خريد؟!

- واقعا همينطور است و نمي‌دانم چرا مربي و برخي بچه هاي ما را به خاطر آن محروم كردند، اما خبري از راي كميته انضباطي در مورد قهرماني نيست. من احساس مي‌كنم فدراسيون نمي‌تواند به نحوي كه نياز است با اين داور برخورد شديد كند چون احساس مي‌كنم در اين صورت پاي خيلي‌ها وسط كشيده شده و آبروي خيلي از مسئولان به خطر خواهد افتاد.



* مي‌خواهيد بگوييد فدراسيون ‌نشينان مي‌ترسند پاي خودشان هم وسط بيايد؟

- متاسفانه دقيقا همينطور است و برخي دوستان مي‌ترسند آبروي‌شان برود. من پيشنهاد مي‌كنم اگر فدراسيون فوتبال توان و جرات برخورد با اين مسئله را ندارد، قضيه را به نهادهاي نظارتي و قضايي واگذار كند.



* شما هم با علي دايي و رويانيان در مورد قهرماني موافقيد؟

- صد‌در‌صد، اما من اعتقاد ندارم كه ايشان به تنهايي دست به چنين كارهايي زده باشد و مطمئنم يك گروه دارد او را پوشش مي‌دهد.



* استعفاهاي سريالي آقاي رويانيان براي چيست اين روزها؟

- من نمي‌دانم بهتر است خودشان اين سوال را جواب بدهند اما من مطمئن هستم رفتن ايشان لطمه بزرگي به پرسپوليس خواهد زد.

روزنامه قانون

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...