نسخه چاپی

حمایت شاهزاده سعودی از حمله به ایران

عکس خبري -حمايت شاهزاده سعودي از حمله به ايران

روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت: سخنان صریح و غیرمعمول هفته گذشته یك شاهزاده سعودی در حمایت از حمله نظامی اسرائیل به ایران باعث خشم منتقدان عرب شده است.

به گزارش نما؛ روزنامه صهيونيستي تايمز آو اسرائيل در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم الهنان ميلر افزود: شاهزاده الواحد بن طلال در مصاحبه اي با جفري گلدبرگ، روزنامه نگار آمريکايي در پاسخ به اين پرسش که آيا کشورهاي عربي درصورت شکست مذاکرات گروه پنج به علاوه يک در متوقف کردن برنامه هسته اي نظامي ايران، از حمله اسرائيل به اين کشور حمايت مي کنند، پاسخ داد، آنها به طور علني با اين اقدام مخالفت خواهند کرد اما در خفا با آن کاملا موافقند. 




اين مصاحبه در تاريخ  22 نوامبر در پايگاه اينترنتي بلومبرگ منتشر شد.  




اين اظهارات عبدالله النفيسي، روحاني کويتي را بسيار خشمگين کرد تا آنجا که گفت بن طلال حق نداشته است از طرف مسلمانان سخن گويد. 




النفيسي در صفحه فيس بوک خود نوشت: الواحد بن طلال، شيخ الازهر نيست که از طرف سني‌ها سخن مي گويد. چه کسي به او اجازه داده است از طرف من و از طرف اين کشور اسلامي سني که فرقه هاي مختلفي در آن زندگي مي کنند، سخن بگويد؟ 




بن طلال نخستين شاهزاده سعودي نيست که به طورعلني از دولت اوباما به خاطر اتخاذ موضع ضعيف در برابر ايران انتقاد کرده است. 




ترکي الفيصل، رئيس سابق سازمان اطلاعات عربستان و برادر وزير امور خارجه فعلي اين کشور روز پنجم نوامبر در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: من دو سال پيش پيشنهاد کردم که کشورهاي [عضو شوراي همکاري خليج فارس] بايد تمام گزينه ها را از جمله دستيابي به سلاح هسته اي درصورتي که ايران به چنين سلاحي دسترسي پيدا کند، به طور جدي مدنظر قرار دهند.  




هفته گذشته عربستان سعودي سکوت خود درمورد ايران را شکست و در يک بيانيه دولتي حمايت خود را از توافق موقت اعلام کرد. 




سامي کليب، روزنامه نگار لبناني که براي روزنامه الاخبار مطلب مي‌نويسد، روز دوشنبه گفت باور کردن آنچه رسانه هاي اسرائيلي درمورد نزديکي عربستان و اسرائيل برسر مسئله ايران مي گويند، اشتباه است.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...