نسخه چاپی

پلیس اوكراین:

هشدار نخست وزیر اوكراین نسبت به اقدامات غیر قانونی معترضان

عکس خبري -هشدار نخست وزير اوکراين نسبت به اقدامات غير قانوني معترضان

نخست وزیر اوكراین در شرایطی نسبت به مجازات اقدامات غیر قانونی معترضان و محاصره ساختمان های دولتی هشدار داد كه مقام های این كشور برای دریافت كمك های مالی به مسكو سفر كرده اند.

به گزارش نما؛ به نقل از رویترز؛ میکولا آزاروف نخست وزیر اوکراین معترضان و مخالفان دولت را به تلاش برای تحریک اقدامات خشونت بار متهم کرد و نسبت به مجازات عاملان اصلی این گونه رفتارها هشدار داد.بر اساس این گزارش مخالفت ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا شعله اعتراضات داخلی در این کشور را روشن کرده است.


دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه نیز در دیدار با هیات اوکراینی که به مسکو سفر کرده است گفت، اوکراین نیاز به نظم و ثبات دارد. رهبران اروپایی به شدت نگران چرخش موضع کییف به سوی مسکو و تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور هستند. اروپا مقام های کرملین را به اعمال فشار بر دولت اوکراین متهم کرده اند.


نخست وزیر اوکراین تاکید کرد، همه باید بدانند که قانون اساسی و سایر قوانین کشور در حال اجراست و هیچ کس حق ندارد بر خلاف قوانین عمل کند. همه کسانی که به جرم فعالیت های غیر قانونی بازداشت می شوند باید در برابر اقدامات خود پاسخگو باشند.این تحولات در شرایطی است که یوری بویکو معاون نخست وزیر اوکراین برای رایزنی با مقام های روسی و امضای قرارداد واردات گاز با قیمت پایین تر به مسکو رفته است.


ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین نیز برای دیدار با مقام های چینی عازم پکن شده است. چین تاکنون 10 میلیارد دلار کمک مالی و وام در اختیار اوکراین قرار داده است ولی بعید به نظر می رسد که در شرایط کنونی حاضر به اعطای کمک مالی بیشتری به کییف باشد.


اعتراضات اوکراین از سال 2004 میلادی بی سابقه است و صدها هزار نفر در راهپیمایی های اخیر این کشور شرکت کرده اند.پیش شرط اتحادیه اروپا در خصوص آزادی تیموشنکو و سفر وی به آلمان برای مداوای پزشکی مانع بزرگی برای امضای قرارداد تجارت آزاد با اوکراین بوده و رئیس جمهور اوکراین به همین علت امضای قرارداد تجاری با اروپا را به تاخیر انداخته است.


اوکراین به شدت با این پیش شرط مخالفت کرده و قصد دارد روابط تجاری و اقتصادی خود با روسیه را گسترش دهد.تیموشنکو در سال 2011 میلادی به جرم سوء استفاده از قدرت و عقد قرارداد گازی با روسیه که به ضرر منافع این کشور بوده به 7 سال زندان محکوم شده است. اتحادیه اروپا محاکمه و بازداشت تیموشنکو را با اهداف سیاسی مرتبط دانسته و خواستار آزادی وی برای انجام معالجات پزشکی شده است.



۱۳۹۲/۹/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...