نسخه چاپی

معترضان تركیه خواستار تعطیلی پایگاه نظامی اینجرلیك شدند

به گزارش - ایرنا نوشت: همزمان با اولین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه هزاران نفر از معترضان و اعضای جمعیت جوانان آناتولی با تجمع مقابل پایگاه نظامی اینجرلیک در استان آدانا، خواستار تعطیلی این مرکز نظامی شدند.

این افراد دخالت و نقش آمریکا در کودتای اخیر را محکوم کرده و از دولت ترکیه خواستند ضمن بستن این پایگاه نظامی، نظامیان آمریکایی حاضر در آن را نیز اخراج کند.
در این برنامه صالح توران رئیس جمعیت جوانان آناتولی در سخنانی با اشاره به کودتای نافرجام سال گذشته و نقش آمریکا در انجام آن تاکید کرد: استقرار جنگنده های آمریکائی در ترکیه برای دخالت در امور داخلی کشور و منطقه توجیهی ندارد و دولت ترکیه باید هر چه سریعتر آن را به روی جنگنده های آمریکا و ناتو ببندد.

تجمع کنندگان با خودروهای خود به سمت اینجرلیک حرکت کرده و در مقابل این پایگاه نظامی تحت تدابیر شدید امنیتی و حضور نیروهای پلیس تجمع کرده و خواستار بسته شدن این مرکز نظامی شدند.
پایگاه نظامی اینجرلیک در استان آدانا در جنوب ترکیه از سال 1955 فعال شده و هم اکنون تعدادی از کشورهای عضو ناتو و نیز برخی کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در این پایگاه نظامی نیروی مسلح مستقر کرده اند.

۱۳۹۶/۴/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...