نسخه چاپی

همه دانشجویان دفترچه بیمه می‌گیرند

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی تا پایان سال گفت: تمامی دانشجویان فاقد دفترچه بیمه هفته آینده صاحب دفترچه بیمه می‌شوند.

به گزارش نما، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه عملکرد این وزارتخانه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین مسئله کشور است گفت:‌درست است که اشتغال در نتیجه تولید بوجود می‌آید، اما اشتغال زمینی نیست که با ریختن بذر پول به بار بنشیند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هم‌اکنون ۵۰ درصد نیروی کار کشور فاقد مهارت هستند و یکی از برنامه‌های مهم ما با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزایش مهارت است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری کشور، گفت: تفاوت نرخ بیکاری بین برخی استان‌ها تا ۱۳ درصد است که این شکاف خوبی نیست و نزدیک به ۳ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد.

ربیعی ادامه داد: در ۸ سال گذشته دانشگاه‌های کشور تعداد زیادی دانشجو پذیرش کردند و حدود ۴.۵ میلیون دانشجو با تاخیر وارد بازار اشتغال می‌شوند و در واقع در آینده‌ای نه چندان دور دولت با وجود ۷ میلیون بیکار مواجه خواهد شد.

*وجود ۲۰۰ تولیدی در معرض تهدید و تعطیلی

ربیعی تصریح کرد: در حال حاضر وجود ۲۰۰ تولیدی در معرض تهدید و تعطیلی داریم که ۱۴۰ هزار نیروی کار در این واحدها مشغول کار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد که حدود ۸۰ هزار شغل در سال‌های گذشته ایجاد شده و وام‌های خوداشتغالی هم به عنوان شغل در نظر گرفته شده که ما این نقاط ضعف را در نظر گرفته و به سمت برنامه‌ریزی اشتغال می‌رویم.

*اولین اقدام در ۱۰۰ روز اول حفظ سطح اشتغال موجود بوده

وی با بیان اینکه اولین اقدام ما در ۱۰۰ روز اول حفظ سطح اشتغال موجود بوده است، گفت: در این راستا به صنایعی که در آستانه تعطیلی بودند، کمک کردیم تا بتوانند ظرفیت خالی خود را پر کنند و جذب نیرو داشته باشند.

وی اقدام دیگر این وزارتخانه را حمایت از مشاغل خانگی دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی تا پایان سال انجام شده است و تسهیلات آن در اختیار افراد پشتیبان قرار می‌گیرد.

ربیعی تصریح کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور در ایجاد شغل در حوزه گردشگری، جلسات مشترکی با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم و در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستیم.

وی حمایت از شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه دانست و گفت: در این حوزه برای سال آینده بودجه پیش‌بینی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در جلسه آتی شورای عالی اشتغال در هفته آینده سهم هر بخش از اشتغال مشخص خواهد شد.

وی در خصوص دستمزد کارگران گفت: راه سختی برای تعیین دستمزد در پیش داریم و دستور مطالعه در این زمینه داده شده و از هفته‌های آتی جلسات مشورتی خود را با شرکای اجتماعی آغاز خواهیم کرد.

ربیعی گفت: کارگران می‌دانند که ما نمی‌خواهیم رقمی به جیب آنها اضافه کنیم و از جیب دیگر برداریم و می‌خواهیم در کنار کنترل تورم توان و قدرت خرید آنها را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه دولت بازنشستگان و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تا پایان سال دو بسته کالایی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام بیمه‌ای کشور نیازمند اصلاح ساختار است، افزود:‌ هم‌اکنون حدود ۷ تا ۱۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند درحالی که برخی افراد چند دفترچه بیمه دارند.

ربیعی در خصوص فعالی‌کردن شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، گفت: در این مجموعه از افراد متخصص استفاده کرده‌ایم و همچنین ستاد مبارزه با مفاسد را فعال کرده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم یکپارچه کردن صندوق‌های بازنشستگی گفت: قرار است صندوق‌های ضعیف را تقویت کنیم.

*همه دانشجویان دفترچه بیمه می‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس تصمیم دولت در آستانه ۱۶ آذر ماه مصادف با روز دانشجو همه دانشجویان کشور که فاقد دفترچه بیمه هستند با رقم بسیار کمی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

۱۳۹۲/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...