نسخه چاپی

ایران عقب‌ترین تیم در جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی باید با عقاب و اژدها و آبی‌سلسته روبه رو شود و بدون تعارف عقب‌ترین تیم در جام جهانی هستیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، بعد از پیروزی افتخار آمیز در اولسان کره جنوبی و صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، جشن صعود گرفتیم و تیم ملی ما در عمل تعطیل شد و هرچه بود حرف و حرف و جلسه و جلسه بین کی‌روش و مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ! هیچ خبری از برگزاری دیدار تدارکاتی مناسب و انجام بازی‌های تدارکاتی مناسب نبوده و نیست.

هنوز دعوای سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی تمام نشده و اختلاف نظر آنها همچنان پابرجاست. اگرچه مهدی تاج اعلام کرده برای حضور قدرتمند تیم ملی در جام جهانی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد اما واقعیت این است که دیگر تیم‌های آسیایی یعنی کره جنوبی، ژاپن و استرالیا بازی‌های تدارکاتی مناسبی انجام داده‌اند و ما حتی پول برگزاری اردو هم نداشتیم!

اکنون قرعه کشی جام جهانی هم انجام شده و ما حریفان خود را شناخته‌ایم.

آرژانتین؛ همان تیمی که مردم ایران دوست داشتند با آن همگروه شویم اکنون در کنارمان است. قطعا خوش‌بین‌ترین فوتبالدوست هم شانسی برای امتیاز گرفتن از آرژانتین برای ایران قائل نیست اما دوست نداریم مقابل این تیم زنگ تفریح باشیم. رویارویی با یاران لیونل مسی اگرچه خاطره انگیز است اما نباید این دیدار رویای شیرین، تبدیل به کابوس شود.

آلبی‌ سلسته (لقب تیم ملی آرژانتین) یکی از مدعیان قهرمانی است یا حداقل در قواره قهرمانی هست. بنابراین باید بدون تعارف برنامه‌های تیم ملی را دقیق و منظم تدوین و اجرا کنیم. دیگر نباید به بهانه مشکلات مالی اردوها یا مسابقات تدارکاتی تیم ملی لغو شود.

قطعا بازی با تیم‌هایی مثل لبنان، تایلند و کویت نمی‌تواند ما را برای رویارویی با آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه آماده کند.

فدراسیون فوتبال باید بازی با تیم‌های قدرتمندی که به جام جهانی راه پیدا کرده‌اند برای تیم ملی تدارک ببیند. بازی با تیم‌هایی مثل ساحل عاج، غنا، شیلی می‌تواند برای ما مناسب باشد.

دیدار با چند تیم مطرح اروپایی مثل اسپانیا و ایتالیا نیز می‌تواند تجربه بین المللی تیم ملی ایران را بالاتر ببرد.

گذشته از دیدار با آلبی سلسته( آبی‌ سفیدهای آسمانی) آرژانتین که کمترین شانس را برای امتیاز گرفتن از آنها داریم در مسابقه با بوسنی و هرزگوین که لقب اژدها را یدک می‌کشد و نیجریه که لقب عقاب را دارد شانسی برای امتیاز گرفتن و پیروز شدن داریم.

همه فوتبالدوستان و حتی بازیکنانی مثل اشکان دژاگه با امیدواری از برد مقابل اژدها و عقاب‌های جام جهانی سخن می‌گویند اما واقعیت این است که نیجریه تیم قدرتمندی است که نباید آن را دستکم گرفت و توقع فوتبالدوستان را بالا برد. آنها قهرمان جام ملت‌های آفریقا هستند.

بوسنی هرزگوین هم تیمی بین المللی است با لژیونرهایی که در مطرح‌ترین تیم‌های بزرگ باشگاهی دنیا بازی می‌کنند. دین ژکو مهاجم تیم منچستر سیتی انگلیس است.

بنابراین باید بازیکنان ملی پوش ما با بازیکنان بزرگ و مطرح دنیا بازی تدارکاتی انجام بدهند. تنه به تنه بزرگان فوتبال دنیا بزنند تا حداقل در جام جهانی و تحت تاثیر دیدن ستاره‌های بزرگ قرار نگیرند.

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و تمامی باشگاه‌های لیگ برتری باید حساسیت‌های حضور در بزرگترین جشنواره فوتبالی جهان را درک کنند و بدانند که تیم ملی باید در اولویت باشد. این حرف کی‌روش که باید همه چیز در اختیار تیم ملی ایران باشد کاملا درست است. سرمربی پرتغالی دوست دارد هم برای خودش و هم برای ایران در جام جهانی افتخار کسب کند و حتی بتواند از گروهش صعود کند.

صعود ایران از گروه می‌تواند افتخاری بزرگ برای کشورمان و فوتبال ایران باشد. در آن صورت پنجره‌ای تازه به فوتبال ما باز می‌شود و از این ارتباط با جهان فوتبال تمامی اهالی فوتبال ایران سود می‌برند.

بدون تعارف باید بگوییم که تیم ملی فوتبال ایران از نظر برنامه آماده سازی عقب‌ترین تیم ملی در جام جهانی است. زنگ خطر برایمان به صدا در آمده است.

حدود شش ماه دیگر تا جام جهانی زمان باقی مانده و باید تصمیم‌مان را بگیریم. اگر می‌خواهیم زنگ تفریح جام جهانی نباشیم و تمام جهان فوتبال با دیدی احترام برانگیز به تیم ملی ما نگاه کنند تنها یک راه داریم. اجرای دقیق و مو به موی برنامه‌های کی‌روش مردی که تجربه حضور در جام جهانی را دارد و می‌داند که باید برای حضور در جام جهانی سخت کار کرد و بهانه نیاورد. در جام جهانی برزیل امتیاز را به بها دهند نه بهانه!

بهتر است فاکتورهایی چون رشادت، دلیری، غیرت و تعصب ملی پوشان‌مان را با کار سازماندهی شده و برنامه مناسب و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند آمیخته کنیم تا شاید بتوانیم در جام جهانی با صعود از گروه‌مان شگفتی‌ ساز شویم.

یادمان باشد. نیجریه قهرمان جام ملت‌های آفریقاست.

بوسنی هم بین المللی است و آبی سلسته هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد. یاران لیونل مسی بهترین‌های دنیا هستند. از همین امروز باید کار کنیم فردا خیلی دیر است.

۱۳۹۲/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...