نسخه چاپی

میرزاده در مراسم روز دانشجو:

عدم سیاسی‌كاری در انتصابات دانشگاه آزاد

عکس خبري -عدم سياسي‌کاري در انتصابات دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: وزیر علوم از طرف كسانی سرزنش می‌شود كه در سال‌های اخیر بیشترین ضربه را به آموزش عالی زده‌اند.

به گزارش نما؛ حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در دومین اجلاس جنش دانشجویی دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات در رابطه با گرامیداشت روز دانشجو گفت: 16 آذر در تاریخ آزادیخواهی مردم ایران نماد استکبار ستیزی بوده است و امروز که 60 سال از 16 آذر سال 32 می‌گذرد هنوز طراوت عدالتخواهی و پرسشگری در فضای دانشگاه‌ها جاری‌اند.




وی افزود: دانشجویان همیشه در تمام عرصه‌ها پیشگام بوده و به عنوان یک عنصر محوری بستر تحولات اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی ایران را فراهم کرده‌اند.




میرزاده افزود: در هزاره سوم نقش دانشجو بسیار فراگیر است و دانشجویان ضامن توسعه فعالیت فرهنگی در کشور هستند.




رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید زمینه لازم برای حفظ حقوق دانشجویان را فراهم کنند.




وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور نسبت به سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر ما جزء 20 کشور پیشتاز علمی در جهان هستیم و به رتبه نخست علم و فن‌آوری در جهان نزدیک می‌شویم.




میرزاده اظهارداشت: دانشگاه آزاد نیز نقطه درخشانی در نظام آموزش عالی بوده‌اند و نقش بی‌بدیل این دانشگاه با ابتکار آیت‌الله هاشمی و حمایت امام خمینی(ره) غیر قابل انکار است.




میرزاده گفت: البته در سال‌های اخیر سعی می‌شد اهمیت نقش دانشگاه آزاد و این ابتکار بی‌بدیل پوشش داده شود ولی مشخص شد این کار دوام ندارد.




رئیس دانشگاه آزاد گفت: کشور ما در حال حاضر با مشی اعتدال دولت تدبیر و امید، در شرایط خوبی است ولی هنوز افکار منجمد و خشک سعی دارند خود را مطرح کنند، وزیر علوم از طرف کسانی سرزنش می‌شود که در سال‌های اخیر بیشترین ضربه را به آموزش عالی زده‌اند.




ردیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: دوست داشتم تمام تشکل‌های دانشجویی با تفکر مخالف نیز در این مراسم حضور داشتند زیرا وظیفه ما حمایت از تمام تشکل‌هاست.




وی با بیان اینکه به هیچ گرایش خاصی باج نمی‌دهیم، گفت: در انتصابات، سیاسی‌کاری نمی‌کنیم و جلوی زیاده‌خواهی‌ها را می‌گیریم، برخوردهای بغض‌آلود در کشور در 8 سال گذشته وحدت ملی را خدشه‌دار کرده است و خسارتهای زیادی به کشور زده است.




وی ادامه داد: شورای دبیرخانه تشکل‌های دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود و از سال آینده بودجه تشکل‌ها نیز افزایش می‌یابد.

۱۳۹۲/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...