نسخه چاپی

خضریان در مناظره با زیباكلام:

توسعه سیاسی به معنای شورش علیه 11 میلیون رای اختلاف را قبول نداریم

عکس خبري -توسعه سياسي به معناي شورش عليه 11 ميليون راي اختلاف را قبول نداريم

دبیر اسبق تشكیلات اتحادیه انجمن‌ داشنجویان مستقل گفت: برخی كه دم از توسعه سیاسی می‌زنند، علیه اختلاف رای 11 میلیونی شورش كردند اما ما حتی به اختلاف 7 دهم هم احترام می‌گذاریم.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس ، علی خضریان دبیر اسبق تشکیلات اتحادیه انجمن‌ داشنجویان مستقل در مناظره با صادق زیباکلام استاد دانشگاه که به مناسبت روز دانشجو در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به سابق ضداستکباری ملت ایران، گفت که مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی صرفاً در 13 آبان خلاصه نمی‌شود، گفت: امام خمینی(ره) حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شعار مرگ بر آمریکا و شعارهای ضداستکباری را سر می‌دادند و حتی مردم در اعتراض به تبعید امام(ره) در اعتراض به مستکبران به خیابان‌ها ریختند.




وی با بیان اینکه دانشجو باید آزادانه حرف خود را بزند، خطاب به زیباکلام گفت: شما که حامی دولت هستید پاسخ دهید که چرا امروز آقای روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد و به نمایندگان تمام تشکل‌های دانشجویی اجازه سخنرانی نداد؟ ما علیرغم انتقاداتی که به آقای احمدی‌نژاد داریم نمی‌توانیم از این موضوع بگذریم که ایشان در دانشگاه امیرکبیر اجازه دادند حتی عکس‌شان آتش بگیرد.




خضریان با بیان اینکه در شأن یک استاد دانشگاه این است وقتی از تاریخ سخن می‌گوید آن را کامل به دانشجو توضیح بدهد، گفت: اینکه تاریخ را تحریف کنیم تا به مقاصدمان برسیم رفتار درستی نیست چرا نمی‌خواهند برخی به این تناقض پاسخ بدهند که چگونه آنها از رفتارهای تند ضد آمریکایی، امروز به حامی آمریکا تبدیل شده‌اند.




دبیر اسبق تشکیلات اتحادیه انجمن‌ داشنجویان مستقل با بیان اینکه زیر سؤال بردن پیشرفت‌های علمی کشور غیرقابل توجیه است، تصریح کرد: آقای زیباکلام می‌گوید ما در علوم انسانی پیشرفت خاصی نداشته‌ایم خب اگر این حرف درست است، حاصل آن حضور اساتید غرب‌زده و خود باخته‌ای چون زیباکلام در دانشگاه‌های کشور است.




وی افزود: ما در  8 سال گذشته پیشرفت‌های شگرفی در بخشهای مختلف داشتیم و امروز حتی ماهواره به فضا می‌فرستیم.




خضریان با بیان اینکه اشکال زیباکلام به خشک شدن دریاچه ارومیه انتقاد همه است، افزود: ما هم انتقاد داریم و نمی‌گوییم هیچ کاستی در دوران آقای احمدی‌نژاد وجود نداشت اما چرا وقتی لیبرال‌ها در راس این کشور بودند وضعیت کشور آن طور بود.




وی گفت: در دورانی لیبرال‌ها، منتقدان رئیس‌جمهور را دشمن پیغمبر خطاب می کردند و اجازه نفس کشیدن به مخالف نمی دادند.




این فعال دانشگاهی با بیان اینکه زیباکلام باید تعریفش را از توسعه سیاسی بیان کند، افزود: اگر منظور از توسعه سیاسی شورش علیه انتخاباتی با 11 میلیون رای اختلاف است، ما آنرا قبول نداریم چون ثابت کردیم که حتی به اختلاف 7دهم، هم احترام میگذاریم.




خضریان گفت: اگر توسعه سیاسی این است که آقای هاشمی انتخابات88 را تقلب و انتخابات92 را نماد دموکراسی بخواند، آنرا قبول نداریم ما به رای مردم احترام میگذاریم چه رای بیاوریم و چه نیاوریم.




دبیر اسبق تشکیلات اتحادیه انجمن‌ داشنجویان مستقل با بیان اینکه شورش علیه رای مردم هیچ تناسبی با حاکمیت قانون، منطق و دموکراسی ندارد، خاطرنشان کرد: آقای زیبا کلام چگونه از توسعه سیاسی سخن می‌گوید درحالی که حق مردم را در سال 88 نادیده گرفته و هنوز هم به حق مردم تن نداده است.

۱۳۹۲/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...