نسخه چاپی

دلار در بودجه 93 گران شد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیش‌بینی دولت برای نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده، گفت: دولت تأثیر نرخ ارز در بودجه سال آینده را 2650 تومان در نظر گرفته‌ است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: عیسی امامی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون، گفت: آقای نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور در جلسه حضور یافت و گزارشی از کلیات لایحه بودجه 93 به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه آقای نوبخت گفت که این بودجه نه جنبه انقباضی دارد و نه جنبه انبساطی البته بنده معتقدم بودجه سال آینده کمی به سمت انقباضی پیش می‌رود زیرا رشد 7/2 منفی نسبت به سال گذشته داشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیش‌بینی دولت برای نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده، گفت: دولت تأثیر نرخ ارز در بودجه سال آینده را 2650 تومان در نظر گرفته‌ است.

امامی تصریح کرد: دولت میزان رشد اقتصادی در سال آینده را 1/3 تا 1/7 درصد پیش‌بینی کرده است البته دولت رشد نقدینگی را به شکلی مدیریت کرده‌ که پیش‌بینی می‌شود تا میزان 18 درصد در سال آینده کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت براساس لایحه بودجه 93 قصد دارد نرخ بیکاری را از 12/6 در سال 92 به 12/4 درصد در سال آینده کاهش دهد، افزود: دولت براساس بودجه سال 93 رشد واردات را 9 تا 11 درصد پیش‌بینی کرده‌ که در جلسه امروز معاون نظارت راهبردی رئیس جمهمر گفت که دولت قصد دارد آن را کاهش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده که رشد صادرات غیرنفتی از 2/5 درصد در سال 92 به 10 تا 12 درصد رشد مثبت در سال 93 برسد.

امامی با بیان اینکه دولت در تملک دارایی سرمایه‌ای اولویت را به طرح‌های عمرانی بالای 70 درصد رشد فیزیکی قرار داده‌ است، اظهار داشت: دولت بر این اساس پیش‌بینی کرده‌اند 246 طرح عمرانی مهم کشور را به طور صددرصدی نهایی کند.

وی تصریح کرد: ما هنوز وارد بحث‌های ماده واحده و منابع درآمدی در لایحه بودجه 93 نشده‌ایم. هنوز کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تصویب نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: درآمدهای مالیاتی که دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده، در شرایط رکود تورمی واقع‌بینانه نیست. رشد اقتصادی باید طوری باشد که دولت بتواند درآمدهایی را از طریق مالیات‌های بنگاه‌های صنعتی دریافت کند.

امامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت صادرات یک میلیون بشکه در روز و هر بشکه 103 دلار را پیش‌بینی کرده‌ است البته با صادرات روزانه 300 هزار بشکه میعانات گازی در مجموع این میزان به یک میلیون و سیصد هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده است.

۱۳۹۲/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...