نسخه چاپی

قانون تاسیس شبكه های خصوصی تلویزیون در مجلس

عکس خبري -قانون تاسيس شبکه هاي خصوصي تلويزيون در مجلس

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه طرح جامع اداره صداوسیما پس از تصویب كمیسیون فرهنگی به هیات رییسه مجلس تقدیم شده است، گفت: در این طرح شبكه های خصوصی می توانند با مجوز صداوسیما تاسیس شوند.

به گزارش نما؛ به نقل از ایرنا، «سیدرمضان شجاعی کیاسری» با اشاره به اتمام بررسی طرح جامع اداره صدا وسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس و ارسال آن به هیات رییسه برای طرح در صحن علنی، گفت: پیشنهاد شده که شبکه های خصوصی با مجوز صدا وسیما تاسیس شود، اما تولید برنامه ها و پخش آن تحت نظارت صدا وسیما باشد.
وی با تاکید براینکه ممیزی و اجازه پخش تولیدات شبکه های خصوصی در اختیار صداوسیما خواهد بود، اظهار داشت: برای بررسی محتوای برنامه ها، صداوسیما وجهی دریافت نمی کند، اما اگر بخواهد برنامه های تولیدی شرکت ها و یا شبکه های خصوصی را پخش کند، در قبال آن هزینه پخشی را دریافت می کند.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید و پخش برنامه شبکه های خصوصی باید با مجوز و تایید سازمان صدا وسیما باشد، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد به هیچ عنوان مخالف قانون اساسی نیست، زیرا برنامه های تولیدی صدا وسیما نباید مغایر با مبانی فرهنگی، اعتقادی و ملی کشور باشد.
وی با تاکید براینکه نمی توان با فناوری مقابله کرد، درباره قانون جامع رسانه ها گفت: مثلا 25سال پیش گفتیم ویدیو ممنوع است، اما همه دیدیم که چه اتفاقی برای این قانون افتاد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت فناوری به شکلی است که نمی توان با فیلترکردن فیس بوک و اینترنت محدودیت ایجاد کرد، اظهار داشت: می توان با هزینه ناچیز و یا به صورت رایگان فیلترشکن بر روی رایانه نصب کرد و فیلتر را دور زد.
وی درباره طرح استفاده از ماهواره نیز خاطر نشان کرد: درباره ماهواره نیز پیشنهاد شده که اجازه استفاده مراکز آموزشی، علمی و تحقیقاتی از برنامه های مفید داده شود.

۱۳۹۲/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...