نسخه چاپی

هشدار سفیر ایران: بدون ویزا به عراق نیایید

سفیر ایران در بغداد، با اعلام اینكه ˈمجازات ورود غیر قانونی به عراق، سه تا 6 زندان استˈ، به عاشقان اهل بیت در ایران هشدار داد كه برای اربعین حسینی، بدون ویزا وارد عراق نشوند.

به گزارش نما، حسن دانایی فر در گفتگو با ایرنا در بغداد گفت: دولت عراق تسهیلات ویژه ای برای زائران ایام اربعین حسینی جهت ورود به این کشور در نظر گرفته است، بنابراین زائران از مسیرهای غیرقانونی وارد عراق نشوند و خود را گرفتار نکنند.

به گفته وی، دولت عراق بطور مستقیم در مرزهای هوایی تهران، مشهد، شیراز و نیز مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه و حتی در فرودگاه نجف اشرف برای زائران ویزا صادر می کند.

هم اکنون تعداد زیادی ازهموطنان ایرانی در زندان های عراق بسر می برند که جرم اکثر آنان ورود غیر قانونی برای زیارت عتبات بوده است که سفیر ایران تعداد آنان را دستکم 110 نفر اعلام کرد.

سفیر ایران گفت که برخی ها بدون اطلاع از اینکه ویزای کردستان عراق در خارج از آن منطقه اعتباری ندارد، از این مسیر برای زیارت عتبات وارد خاک عراق می شوند که به محض عبور از اولین مراکز ایست و بازرسی، توسط ارتش و پلیس عراق دستگیر شده و پس از محاکمه روانه زندان می شوند. این در حالی است که به غیر از برخورد قانونی ارتش و پلیس عراق با زائران غیر قانونی، مسیر شمالی به جنوبی هیچ امنیتی نداشته و احتمال گرفتار شدن به دست تروریست ها هم بسیار زیاد است.

آخرین هشدار سفیر ایران در عراق، به آن دسته از زائرانی است که معمولا از مرزهای ناامن وارد عراق می شوند.

مرز خسروی در قصرشیرین، ازجمله مبادی دو کشور است که از مسیر استان دیاله ، یکی از ناامن ترین استان های عراق به بغداد منتهی می شود.

القاعده نخستین بار در 2008 میلادی امارت اسلامی شام و عراق را در این استان مطرح کرد و طی سالهای گذشته نیز علاوه بر عملیات تروریستی علیه مردم عراق در این استان، هر ازگاهی کاروان های ایرانی را نیز مورد حمله قرار داده که بر اثر آن دهها تن از زائران ایرانی که از این مسیر راهی عتبات بوده اند، به شهادت رسیده اند.

دانایی فر گفت: ما توصیه می کنیم زائران از مسیرهای ناامن برای شرکت در اربعین حسینی استفاده نکنند.

آخرین برآوردها برای اربعین امسال ، شرکت حدود 17 میلیون زائر عراقی و شیعیان ایران و سایر کشورها، از جمله عربستان، بحرین، پاکستان و لبنان است. عراقی ها عمدتا، پیاده از مسیرهای دور و نزدیک راهی کربلا می شوند که همین مساله بار امنیتی بالایی به عراق تحمیل می کند.

امسال نیز مانند سالهای گذشته تدابیر امنیتی ویژه ای از سوی دولت عراق پیش بینی شده که در اجرای آن حدود 40 هزار نیروی نظامی و امنیتی مشارکت خواهند کرد

۱۳۹۲/۹/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...