نسخه چاپی

سرقت با سوءاستفاده از شماره حساب خیریه

عکس خبري -سرقت با سوءاستفاده از شماره حساب خيريه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری زنی خبر داد كه با سوءاستفاده از شماره حساب یك موسسه خیریه، از یك شركت پتروشیمی سرقت كرده بود.

به گزارش نما؛ سرهنگ محمد مهدی کاکوان با بیان اینکه چندی پیش مردی به نام ناصر که صاحب یک شرکت وابسته به پتروشیمی بود با حضور در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد که مبلغ ۱۰ میلیون تومان پول از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، گفت: ماموران بررسی‌های خود را برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز کردند.



وی با بیان اینکه ماموران این پلیس در بررسی حساب مقصد واریزی به شماره حساب یک موسسه خیریه رسیدند گفت: ماموران با مراجعه به این موسسه خیریه دریافتند که چندی پیش فردی ضمن تماس با این موسسه خیریه اعلام کرده که قصد داشته مبلغ یک میلیون تومان به این موسسه کمک کند اما سهوا با واردکردن یک صفر اضافه، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به حساب این موسسه واریز کرده و از مسئولان خواسته تا ۹ میلیون تومان اضافی را به وی برگردانند.



کاکوان با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان موسسه خیریه سارق حین دریافت چک ۹ میلیونی توسط ماموران دستگیر شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که سارق زنی ۲۶ ساله به نام افروز است که مدتی به عنوان کارمند حسابداری در شرکت شاکی مشغول به فعالیت بوده اما به دلیل اختلافاتی که در مورد بیمه متهم به وجود آمده است این زن از شرکت شاکی خارج می‌شود و پس از مدتی به دلیل آشنایی با رمزهای عبور حساب‌های شرکت اقدام به انجام این عمل مجرمانه می‌کند.



رئیس پلیس فتای تهران ضمن درخواست از صاحبان مشاغل مبنی بر تعویض دوره‌ای رمزهای عبور گفت: یکی از شیوه‌های جدید سارقان هدف قراردادن موسسات خیریه است به گونه‌ای که این سارقان برای رد گم کردن از حساب‌های موسسات خیریه سوءاستفاده کرده و پس از انتقال وجه با تماس با موسسات خیریه عنوان می‌کنند که مبلغ را اشتباهی واریز کردند.



وی ضمن هشدار به موسسات خیریه گفت: از صاحبان موسسات خیریه درخواست می‌شود که در صورت داشتن چنین تماس‌هایی به جای تحویل وجه‌نقد به افراد تماس‌گیرنده، پول را به حسابی که وجه‌نقد برای آنها ارسال شده، بازگردانند./ ایسنا


۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...