نسخه چاپی

دولت خواسته مردم برای ایستادگی در علوم هسته‌ای را در نظر گرفت؟

عکس خبري -دولت خواسته مردم براي ايستادگي در علوم هسته‌اي را در نظر گرفت؟

رئیس سازمان بسیج اساتید كشور با توجه به مقاومت جانانه ملت ایران در برخورد با مسائل سیاسی روز در جامعه گفت:در نظرسنجی اخیر 96 درصد اعلام كردند ما تحریم‌ها را تحمل می‌كنیم ولی از علوم هسته‌ای دست بر نمی‌داریم و در مقابل زورگویی‌های استكبار جهانی می‌ایستیم.

به گزارش نما؛ "سهراب صلاحی" رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست خبری کنگره شهداي جهاد علمي اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی و اساسا استقلال سیاسی ایران بعد از انقلاب و در دوران انقلاب بحث ایثار و شهادت طلبی را از ویژگی‌های بارز خود قرار داد و توانست استقلال خود را حفظ کند و در این رابطه به آمریکا و شوروی نه بگوید و این بحث‌ تا جایی پیش رفت که امروز در جهان به عنوان یک بحث جدید و اساسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صلاحی ادامه داد: تهاجم 8 ساله به جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی عراق و صدام و با حمایت 52 کشور شروع شد و پس از آن جهان مشاهده کرد که جوانان ما توانستند در عرصه‌های دفاعی و امنیتی و با تقدیم هزاران شهید در این رابطه هم به استقلال برسند و با توجه به قدرت آمریکا این کشور بارها عجز و ناتوانی خودش را در مورد کشور ما اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: ما برای اینکه یک کشور قدرت‌مند و مقتدر باقی بمانیم نیاز به جهاد علمی و دستیابی به همه علوم داریم. البته امروز ما در بسیاری از حوزه‌های علمی پیشتاز و مطرح هستیم و در بعضی حوزه‌ها هم جزء 3 یا 4 کشور برتر قرار داریم ولی باید تلاش خود را بیشتر کنیم و بدانیم تمام بخش‌هایی که آمریکا و غرب در مورد کشور ما به راه می‌اندازد به خاطر دست یافتن آن‌ها به این علوم است. علومی که در راهش دانشمندان ایرانی جان خود را تقدیم به نظام و کشور و ملت بزرگ ایران کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در مورد برخورد نهاد‌های بین‌المللی که مسئولیت صلح را برعهده دارند، گفت: این نهاد‌ها در رابطه با شهادت 5 شهید علمی نه تنها این حادثه را محکوم نکردند بلکه هیچ عکس‌العمل و واکنشی هم نشان نداده‌اند و علی‌رغم هشدارهایی به سازمان انرژی اتمی ایران و مسئولان کشور ما و هیئت مذاکره‌کننده به آن‌ها دادند اسامی دانشمندان ما را برخلاف قانون فاش کردند و این موضوع نباید از نظر هیئت مذاکره‌کننده امروز و دولت جدید دور بماند و آن‌ها بدانند که مشکل آمریکا و غرب اقتدار قدرت ایران و دستیابی کشور ما به علوم مختلف است نه مواردی که آن‌ها ابراز می‌کنند.

صالحی ابراز داشت: با توجه به تحریم‌های بسیار سنگین ناعادلانه و ظالمانه کشور ما پیشرفت‌های خوبی را در همه عرصه‌های مختلف علمی داشته که امروز برای بسیاری محققان این سؤال به وجود آمده است که چگونه ما با توجه به این تحریم‌های شدید توانسته‌ایم به این علوم پیشرفته دست یابیم.

وی با توجه به مقاومت جانانه ملت ایران در برخورد با مسائل سیاسی روز در جامعه مطرح کرد: در نظرسنجی اخیر 96 درصد اعلام کردند ما تحریم‌ها را تحمل می‌کنیم ولی از علوم هسته‌ای دست بر نمی‌داریم و در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی می‌ایستیم و دولت باید نتیجه این نظر‌سنجی‌ را مدنظر قرار داده و به این خواسته بزرگ مردم توجه کند.

صلاحی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز قلب دنیا است و قدرت نظامی دفاعی جمهوری اسلامی بر حدی است که مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها با توجه به نفوذ ایران در منطقه حتی جرأت حمله به سوریه را نکرده است.

وی با اشاره به شهدای علوم هسته‌ای و گرامیداشت یاد و خاطره دکتر "مجید شهریاری"، دکتر "مسعود علی‌محمدی"، سردار "حسن تهرانی مقدم"، مهندس "مصطفی احمدی‌روشن" و مهندس "داریوش رضایی‌نژاد" خاطرنشان کرد: ما علمی را که با سختی‌های فراوان به دست آورده‌ایم به آسانی از دست نخواهیم داد و محکم در مقابل زورگویان غربی و آمریکایی ایستادگی خواهیم کرد و تلاش داریم علوم خود را در همه عرصه‌ها ارتقاء دهیم.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...