نسخه چاپی

انتقادی دیگر از دولت

عکس خبري - انتقادي ديگر از دولت

برخی از نمایندگان مجلس در تذكرات شفاهی از نحوه توزیع اعتبارات عمرانی در بودجه ۹۳ و عدم توجه به بخش فرهنگ در وزارت آموزش و پرورش تذكر دادند.

به گزارش نما؛ 5 تن از نمایندگان تذکرات خود به مسئولان اجرایی را در صحن علنی مجلس مطرح کردند.
نعمت الله چاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ابتدا جا دارد از دغدغه مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای شورای انقلاب فرهنگی تشکر کنم.
وی در تذکری به دولت گفت: یکی از وزارتخانه‌هایی که پایه‌گذار فرهنگ و فرهنگسازی است، وزارت آموزش و پرورش و معلمان هستند. در شرایط کنونی در لایحه بودجه در مورد نهادینه کردن فرهنگ، آموزش فرهنگ و فرهنگسازی در کودکان و نوجوانان اقدامی صورت نگرفته، در حالی که این موضوع باید در بحث سرانه دانش‌آموزی، معیشت فرهنگیان و تجهیزات آموزشی دیده شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: اگر قرار است فرهنگ نهادینه شود، ریشه نهادینه شدن آن در آموزش و پرورش است. در خصوص لایحه بودجه 93 تذکری به دولت می‌دهند.
وی ادامه داد: در لایحه بودجه می‌بایست به روستاها به طور جدی توجه می‌شد گرچه تمام اعتقاد ما این است که باید روستاها حفظ شود و از مهاجرت به کلانشهرها نیز جلوگیری شود. بنابراین در خصوص آب شرب کشاورزی و راه‌های روستای باید اعتبار لازم در لایحه بودجه داده می‌شد اما به این موضوع توجه نشد.
نماینده مردم ملایر در تذکر دیگری به محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را برعهده داشت، گفت: شمایی که در تریبون رسمی می‌گویید به هر نماینده ماهیانه 300 هزار تومان داده می‌شود، چرا در میان مردم توقع ایجاد می‌کنید.
چاردولی ادامه داد: مگر نمایندگان نباید در حوزه انتخابیه پاسخگو باشند؟ کجا این پول را دادید که حالا باید ما در حوزه انتخابیه این پول را به مردم بدهیم؟ لذا درخواست دارم که از این تریبون این موضوعات را رعایت کنید.
در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس در تذکری شفاهی در صحن علنی اظهار داشت: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی برپایه عدالت و مبارزه با تبعیضات ناروا پایه‌گذاری شده است، بنده از دیدگاه قانون اساسی و عدالت به همه وزراء از جمله وزیر نفت توصیه می‌کنم که ایران و درآمدها و سرمایه‌گذاری‌ها باید با عدالت در میان مردم تعریف شود.
وی ادامه داد: از این رو کار برای تمام بیکاران و عسلویه و پارس جنوبی متعلق به همه ملت ایران است، لذا از وزیر نفت درخواست دارم که به زیرمجموعه خود در پارس جنوبی توصیه کنند که با برنامه‌ریزی بومی و غیربومی با جوانان برخورد ناروا نکنند تا جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز بتوانند در عسلویه و پارس جنوبی کار کنند.
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: از دولت آقای روحانی تشکر می‌کنم که در جلسه‌ای تمام مسائل استان البرز را بررسی کرده و دستور لازم را ارائه داد.
وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: یک درصد راه‌های استان در البرز است و 20 درصد ترافیک نیز در این استان صورت می‌گیرد و البرز مرکز مواصلاتی به پایتخت و 13 استان محسوب می‌شود. ضمن اینکه بحث اتوبان همت و کمربندی جنوبی آن نیمه‌تمام مانده است. همچنین فاز اول اتوبان تهران - شمال 60 درصد کارش صورت گرفته، ولی نیمه‌کاره مانده است.
نماینده مردم کرج در تذکری به وزیر بهداشت گفت: استان البرز با کمبود 200 تخت بیمارستانی مواجه است و بیمارستان پردیس و کرج براساس مصوبات دولت قبلی باید احداث می‌شد. همچنین ساختمان دانشگاه علوم پزشکی نیز باید راه‌اندازی می‌شد که این کار صورت نگرفت.
اکبریان در تذکر دیگری به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: سرانه مدارس در سال‌جاری هنوز پرداخت نشده است و برخی مدارس پول آب، برق و گاز را ندارند. همچنین فرهنگیان دلسوز هنوز حق‌الزحمه خرداد خود را دریافت نکرده‌اند و اضافه‌کاری آنها بیش از 4 ماه است که پرداخت نشده است.
وی در پایان خطاب به وزیر کشور خواستار راه‌اندازی فرمانداری و ادارات برای پردیس و اشتهارد شد.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: ما به توزیع اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه 93 شدیدا اعتراض داریم چرا که استان‌هایی که با طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا ندارند، مانند استان فارس شدیدا از توزیع اعتبارات ضرر کرده‌اند.
وی در تذکری به وزیر نفت گفت: باید در اسرع وقت مشکلات پالایشگاه پارس شیراز، واحد متان‌گیری پالایشگاه پارسیان و پتروشیمی وابسته حل شود. همچنین استان شیراز سومین رتبه در نرخ بیکاری را دارد که این جای تاسف است.
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه زمان حرکت خط ریلی شیراز - تهران از اتوبوس‌ هم طولانی‌تر است، گفت: چرا وزارت راه در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌کند؟ همچنین شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) انتظار دارد که در توسعه شاهچراغ در سال 93 توجه می‌شد.
قادری در پایان در خصوص آبرسانی به شیراز خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته مشکل جدی آب داشتیم و استان فارس و شهر شیراز تنش آبی جدی دارد. لذا از وزیر نیرو درخواست دارم که به این موضوع رسیدگی کند.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...