نسخه چاپی

حمایت دولت از عملكرد ظریف

عکس خبري -حمايت دولت از عملکرد ظريف

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: یكی از درخشان‌ترین عملكردها در دولت تدبیر و امید عملكرد دستگاه دیپلماسی كشورمان بوده و پیشاپیش این عملكرد روشن، شخص آقای ظریف است. لذا دولت از عملكرد وزیر خارجه به شدت حمایت و پشتیبانی می‌كند

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن دفاع از لایحه بودجه 93 با بیان اینکه لایحه بودجه 93 ماحصل زحمات گسترده کابینه دولت تدبیر و امید و همچنین نظر کارشناسان ذیربط بوده است، گفت: البته روز گذشته مصباحی مقدم،‌ باهنر و نماینده مرکز پژوهش‌ها از ما درخواست داشتند که با توجه به شرایط کشور، دولت در تدوین بودجه بر طرح‌های عمرانی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه در بودجه 92 به طور غیرواقعی یک رقم 53 هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده بود و این در حالی بود که عملی کردن آن تقریبا غیرممکن بود اما امسال دولت سعی کرد فشار سنگینی را بر بودجه جاری با صرفه‌جویی وارد کند و رقم 35 هزار میلیارد تومان را برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی کرد که به نظرم رقم خوبی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن تاکید ویژه‌ای بر تعامل میان دولت و مجلس داشت، اما اخیرا مشاهده می‌شود که این تعاملات کمرنگ شده و این موضوع در کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد بیشتر محسوس بود، گفت: تعامل دولت و مجلس خوب است و رئیس جمهور به آن تاکید ویژه دارند.

انصاری در این رابطه خاطر نشان کرد: ممکن است بسیاری از سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان با وزیر وزارتخانه‌های مربوطه، مرتبط نباشد که می‌شود این ناهماهنگی را نیز در کمیسیون‌های مختلف با حضور وزرا برطرف کرد.

وی با اشاره به جلسه شب گذشته سران سه قوه اظهار داشت: در این جلسه نیز صحبت‌هایی مبنی بر بالا بودن تعامل بین دولت و مجلس صورت گرفت و همه بر آن اتفاق نظر داشتند؛ معتقدیم که این تعامل می‌تواند در برون‌رفت از مشکلات جاری تاثیرگذار باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه وزرا فعلا به احترام مجلس در کمیسیون‌ها حضور پیدا می‌کنند اما این حضور وقت زیادی از آنها را در طول هفته می‌گیرد، گفت: برخی از وزارتخانه‌ها در طول هفته 2 یا 3 بار در مجلس حضور می‌یابند و این نشان‌دهنده این است که دولت از پاسخگویی به سوالات نمایندگان ابایی ندارد ولی از نمایندگان محترم خواهش می‌کنیم که هوای وزرا را داشته باشند البته تاکید رئیس جمهور نیز همین امروز این بود که معاونین پارلمانی وزرا حضور فعال‌تری در مجلس داشته باشند.

انصاری افزود: حضور معاونین وزرا و حتی خود وزرا می‌تواند در هماهنگی بین دولت و مجلس کمک کند و نیز بخشی از بار سوالات را کاهش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نامه 20 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور برای برکناری وزیر خارجه نیز گفت: عملکرد وزارت خارجه روشن است. طبیعتا یکی از درخشان‌ترین عملکردها در دولت تدبیر و امید عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان بوده است و پیشاپیش این عملکرد روشن، شخص آقای ظریف است. مهم داوری عمومی در کشور است و داوری عمومی قضاوت مثبتی نسبت به وزارت خارجه دارند، لذا دولت از عملکرد وزارت خارجه و وزیر خارجه به شدت حمایت و پشتیبانی می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود شما گزارشی از میزان حضور وزرا و معاونین پارلمانی وزرا و عملکرد صد روزه معاونت پارلمانی رئیس جمهور به مجلس بدهید، ولی تاکنون این امر میسر نشده است، گفت: قرار بود که این هفته این گزارش را به مجلس بدهیم اما به دلیل تقدیم لایحه بودجه فعلا این امر میسر نشد اما تلاش می‌کنیم گزارش معاونت پارلمانی رئیس جمهور و همچنین گزارش اجمالی از تعامل وزارتخانه‌ها با مجلس را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...