نسخه چاپی

خباز در جمع خبرنگاران:

نیازی به استعفا نیست؛ نمایندگان لایحه بودجه را تغییر دهند

عکس خبري -نيازي به استعفا نيست؛ نمايندگان لايحه بودجه را تغيير دهند

معاون امور تقنینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند براساس قانون لایحه بودجه سالیانه كشور را تغییر دهند و قطعا در این موضوع نیازی به استعفای آن‌ها نیست، زیرا مجلس در این حوزه حرف آخر را می‌زند.

به گزارش نما؛ محمدرضا خباز معاون امور تقنینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به استعفای تعدای از نمایندگان مجلس در اعتراض به نحوه اختصاص اعتبارات عمرانی در بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 93 حدود 38 هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبارات حوزه عمرانی اختصاص داده شده است.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر حدود 245 طرح با پیشرفت 90 درصد در کشور وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این اعتبارات بین این طرح‌ها جهت تخصیص، تقسیم شود.

معاون امور تقنینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه به طور حتم 245 طرح گفته شده، در همه کشور وجود ندارد و مختص برخی استان‌ها نیز نیست، تأکید کرد: اعتراض نمایندگان مجلس به این موضوع است که چرا این طرح‌ها در حوزه‌های انتخابیه آن‌ها نیست.

خباز با اشاره به اینکه در حال حاضر نمایندگان برای رفع اعتراض‌هایشان دو راه دارند، اظهارداشت: بنده معتقدم که راه نخست این است که آن‌ها می‌توانند مانند سال گذشته در بودجه سالیانه جدولی قید کرده و اسامی طرح‌های مورد نظرشان را جهت تأمین اعتبارات به صورت قطره چکانی، ذکر کنند.

وی ضمن تأیید این موضوع که کمبود اعتبار در حوزه عمرانی یک واقعیت است، افزود:دولت برای شفاف‌سازی در نحوه پیشرفت طرح‌های عمرانی نسبت به اختصاص اعتبار به حدود 245 طرح اقدامات لازم را انجام داده است.

معاون امور تقنینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اعتراض نمایندگان مجمع استان خوزستان در تخصیص اعتبار دو درصدی به مناطق نفت خیز کشور، اضافه کرد: این نمایندگان حرفشان این است که این قانون باید در کنار بودجه عملیاتی شود، اما براساس قانون، در زمانی که بودجه سالیانه به تصویب رسید، تمامی قوانین کشور برای یک دوره یکساله به حالت تعویق در می‌آید.

خباز ادامه داد: نمایندگان مجلس می‌توانند براساس قانون لایحه بودجه سالیانه کشور را تغییر دهند. قطعا در این موضوع نیازی به استعفای آن‌ها نیست، زیرا مجلس در این حوزه حرف آخر را می‌زند. از طرفی دیگر این موضوع باید بیان شود که اگر دولت اعتبارات مناسبی داشت، قطعا این منابع را در اجرای این طرح‌ها صرف می‌کرد.

وی با بیان اینکه قطعا اختصاص قطره چکانی اعتبارات برای تمام طرح‌های عمرانی کشور هیچ فایده‌ای ندارد، گفت: به طور مثال با اختصاص اعتباری حدود 500 میلیون تومان برای یک طرح حتی کارگاه آن طرح نیز تشکیل نمی‌شود.

معاون امور تقنینی معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه سالیانه کشور و در اختصاص اعتبارات عمرانی به فضای جغرافیایی و حوزه خاص، هیچ نگاهی نداشته و فقط به میزان پیشرفت طرح‌ها توجه کرده است.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...