نسخه چاپی

رونمایی از 5 كتاب در كنگره شهدای جهاد علمی

عکس خبري -رونمايي از 5 کتاب در کنگره شهداي جهاد علمي

دبیر كنگره شهدای جهاد علمی با بیان اینكه پنج اثر در این رویداد رونمایی خواهد شد، افزود: این آثار به بررسی ابعاد شخصی شهدای گرانقدر جهاد علمی می پردازد.

به گزارش نما؛ حجت الاسلام عباس نصیری فرد در مراسم آغاز بکار کنگره شهدای جهاد علمی با یادآوری اینکه این کنگره از آذر سال 1390 آغاز شده و درصدد معرفی ابعاد مختلف شهدای جهاد علمی و ترویج فرهنگ شهادت است، ادامه داد: جشنواره های همچون شعر، عکاسی، فیلم ، آثار خبرنگاران، و آثار علمی - پژوهشی از جمله برنامه های این کنگره است که با استقبال بسیاری از هنرمندان مواجه شده است.

به گفته نصیری فرد، کنگره شهدای جهاد علمی با هدف پاسداشت این شهدا برگزار شده و ماندگار ترین آثار آن یعنی پنج جلد کتاب در این همایش رونمایی خواهد شد.

وی گفت : برای تهیه و چاپ کتاب های «معراج قلم»، «گزارش یک راز»، «چراغ خاموش» ، «شعله های خیس لبخند» و «جسارت علیه دلواپسی» مرتبط با شهدای جهاد علمی دو سال زمان صرف شده است.

نصیری فرد تاکید کرد: تدوین کتاب ها زیر نظر افراد متخصص و تحت نظارت آنها انجام شده است. این کتاب ها کم نظیر و دارای سبکی متفاوت است و به صورت مستند داستانی و به قلم محاوره ای نوشته شده و مطالب آن برای استفاده مطبوعاتی به نگارش در آمده است.

وی گفت : با توجه به اینکه این شهدا دانشمند بودند، به خاطر حوزه فعالیتی آنها بسیاری از مطالب قابل مطرح شدن در این آثار نبود.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی ادامه داد: همچنین سرودی با عنوان «معراج قلم» برای شهدای جهاد علمی با استفاده از تمام سازهای ایرانی و با شعری بسیار قوی و به صورت سنتی تولید شده که در این کنگره اجرا خواهد شد.

کنگره شهدای جهاد علمی با محوریت شهیدان مجید شهریاری، مسعود علیمحمدی، سردار حسن طهرانی مقدم، محسن احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد با حضور جمعی از مسوولان لشگری و کشوری در سالن همایش های صدا وسیما در حال برگزاریست.

این کنگره با هدف پاسداشت مجاهدت های شهدای علمی، تبیین مقام علمی و معنوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با شهدای علمی و تجلیل و گرامیداشت ابعاد شخصیتی شهدای شاخص علمی کشور برگزار می شود.

۱۳۹۲/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...