نسخه چاپی

پیشنهاد دكترروحانی درقالب قطعنامه ای دردستور كار سازمان ملل

پیشنهاد رئیس جمهوری اسلامی ایران با موضوع جهان ضد خشونت و افراطی گری در قالب قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رای گذاشته می شود.

به گزارش نما؛ محمد خزاعی نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد با اعلام این مطلب، اقدامات این نمایندگی را برای در دستور کار قرار گرفتن پیشنهاد دکتر روحانی تشریح کرد.
محمد خزاعی گفت: دو ماه تلاش، مذاکره و مشورت فشرده با نمایندگان کشورهای موثر و گروه های منطقه ای برای اجرایی شدن این پیشنهاد در قالب مصوبه مجمع عمومی به نتیجه رسید.
رئیس جمهوری کشورمان در سفر مهر گذشته خود به نیویورک در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به مشکلات ناشی از سیاست ها و رویه های افراطی و خشونتهای ناشی از این امر، پیشنهاد کرد که جهان ضد خشونت و افراطی گری متحد و سازمان ملل در این باره پیش قدم شود.
سفیر دائم کشورمان در سازمان ملل افزود: در این مدت نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با تهیه پیش نویس قطعنامه ای، مشورتهای گسترده ای را با سایر اعضا و کشورهای عضو صورت داد و در ملاقات های متعدد و برگزاری پنج نشست مشورتی، اجماع لازم را در بین اعضا درباره این پیش نویس ایجاد کرد.
وی گفت: پیش نویس این قطعنامه به زودی و به طور رسمی در دستور کار مجمع عمومی سازمان ملل قرار خواهد گرفت و در نشست این هفته مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب مطرح خواهد شد.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...