نسخه چاپی

16 كشته و مجروح در درگیری‌های مصر

در درگیری های روز گذشته در مصر بین نیروهای امنیتی و اخوان المسلمین 16 تن كشته و مجروح و 54 تن دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از شبکه العربيه، وزارت بهداشت و جمعيت مصر اعلام كرد ، تظاهرات ديروز جمعه در مصر منجر به كشته شدن 2 تن و مجروح گرديدن 14 تن ديگر در استانهاي "الجيزه" و "الفيوم" شده است.

اين وزارت خانه اعلام كرده است از ميان اين 14 مجروح ، 5 تن آنان بعد از بهبودي از بيمارستان مرخص و 9 تن ديگر تحت معالجه قرار دارند.

در قاهره پليس از گاز اشك آور براي متفرق ساختن تظاهركنندگان استفاده نمود و همچنين به رغم سردي هوا و بارش باران در شهر "نصر" و "المعادي" صدها تن از تظاهركنندگان به خيابان آمدند و پليس براي متفرق ساختن آنها از گاز اشك آور استفاده كرد.

منابع امنيتي مي گويند كه تظاهركنندگان منتسب به گروه اخوان المسلمين هستند كه در طي درگيري ها با نيروهاي امنيتي در ميدان العرب در شهر المعادي اقدام به پرتاب كوكتل مولوتف در مقابل اقدام پليس به استقاده از گاز اشك آور كردند.

وزارت كشور مصر در بيانيه اي اعلام كرد 54 تن از افرادي كه او آنها را آشوبگر مي ناميد دستگير كرده است.

همچنين در شهر "المحله" در دلتاي نيل و نيز در استان "قنا" در جنوب كشور نيز درگيري‌هايي گزارش شده است.

شايان ذكر است كه گروه اخوان المسلمين تقريبا هر جمعه اقدام به تظاهرات در قاهره و برخي استانهاي ديگر مي كنند و تا هم‌اکنون، حدود 1000 تن در اين درگيري ها كشته شدند كه بيشتر آنان از طرفداران اخوان المسلمين هستند و حدود 2000 تن ديگر نيز دستگير شده‌اند.

رئيس جمهور موقت مصر عدلي منصور اخيرا قانوني را تصويب كرده است كه تشكيل تجمعات و تظاهرات را بدون اجازه از وزارت كشور منع و غير قانوني اعلام مي‌كند.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...