نسخه چاپی

بررسی اعتبارات بودجه محیط زیست با حضور "معصومه ابتكار" در مجلس

عضو هیئت رئیسه فراكسیون محیط زیست گفت: فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا در اسرع وقت با " معصومه ابتكار" رئیس سازمان محیط زیست جلسه‌ای برگزار كند و در خصوص بودجه اختصاص یافته به حیطه محیط زیست بحث و بررسی انجام شود.

به گزارش نما؛ "کمال‌الدین پیرموذن" نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر با اشاره به وضعیت آلودگی هوای کشور به‌ویژه در کلانشهرها، اظهار داشت: فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا در اسرع وقت با " معصومه ابتکار" رئیس سازمان محیط زیست جلسه‌ای برگزار کند و در خصوص بودجه اختصاص یافته به حیطه محیط زیست توجه ویژه شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه وضعیت آلودگی هوا در شرایط حادی قرار گرفته و همین امر مشکلات زیادی را برای کلان‌شهر‌ها به وجود آورده بنابراین فراکسیون محیط زیست درصدد است که این مهم را پیگیری کند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات تهدید کننده محیط زیست در چند سال گذشته،‌ تولید خودروهای فاقد استاندارد یا خودروهای با استاندارد یورو 2 بوده است. این امر سبب افزایش تولید آلاینده‌های زیست محیطی و متعاقب آن افزایش آلودگی هوا شده، این در حالی است که خودروسازان از ارتقای استاندارد یورو 4 خودروها سرباز می‌زنند. جالب‌تر آنکه قطعاتی مانند کاتالیست و کنیستر هم در خودروهای تولیدی موجود نیست و خودروسازان هم از این موضوع سرباز می‌زنند.

این نماینده مردم اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک به 5 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که این امر با بروز پدیده‌ای به نام ریزگردها تشدید هم می‌شود از این رو باید در کاهش آلودگی هوا اقدامات اساسی صورت گیرد که از مهمترین اینها بازگشت قانون سن معافیت معاینه فنی از 5 سال به 2 سال است.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...