نسخه چاپی

واكنش به خودكشی دانش آموز شیرازی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در واكنش به خودكشی دانش آموزی در شیراز به دلیل بردن تلفن همراه به مدرسه گفت: آیین نامه انضباطی آموزش و پرورش دانش آموز را از آوردن وسایل اضافی به مدرسه منع كرده است اما مجازات داشتن وسایل اضافه از جمله داشتن تلفن همراه در داخل مدرسه اخراج نیست.

به گزارش نما به نقل از مهر: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در واکنش به خودکشی دانش آموزی در شیراز به دلیل بردن تلفن همراه به مدرسه گفت: آیین نامه انضباطی آموزش و پرورش دانش آموز را از آوردن وسایل اضافی به مدرسه منع کرده است اما مجازات داشتن وسایل اضافه از جمله داشتن تلفن همراه در داخل مدرسه اخراج نیست.

علی زرافشان با بیان این مطلب گفت: آیین نامه انضباطی دانش آموز مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است و در آن دانش آموز را مکلف کرده که از آوردن وسایل اضافی خودداری کند.

وی افزود: نگاه آیین نامه انضباطی نگاه تربیتی است نه تنبیهی. بنابراین اگر دانش آموزی با خود وسایلی را که احتیاج ندارد به مدرسه بیاورد باید با نگاه تربیتی با او برخورد شود نه تنبیهی.

به گفته زرافشان، تلفن همراه از جمله وسایل اضافی است که دانش آموز از آوردن آن منع شده است. اما اخراج دانش آموز به ازای داشتن موبایل مطابق با آیین نامه نبوده است. چرا که براساس آیین نامه اخراج، تنبیه بسیار سنگینی است که به این سادگی ها امکانپذیر نبوده و با طی مراحل اداری و با مصوبه شورای مدرسه، مدیر اجازه اخراج دانش آموز را دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد: باید دید که آیا مدیر مدرسه در شیراز تمامی این مراحل را طی کرده است و سپس حکم به اخراج دانش آموز داده است؟

زرافشان درباره اینکه در حال حاضر مدیر مدرسه از مقام خود برکنار شده است، توضیح داد: من از این موضوع اطلاعی ندارم. در تماس با معاون آموزش متوسطه استان، موضوع را پیگیری کرده و توضیح داد که دستگاههای ذیربط در حال پیگیری موضوع هستند. همچنین اداره کل ارزیابی عملکرد و حراست آموزش و پرورش نیز موضوع خودکشی دانش آموز را پیگیری می کنند.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...