نسخه چاپی

اعمال تحریم‌ها نوعی چالش در روند مذاكرات است

عکس خبري -اعمال تحريم‌ها نوعي چالش در روند مذاکرات است

عضو شورای مركزی حزب مردم‌سالاری گفت: عدم عقب‌نشینی از اصول و مواضع هسته‌ای و پایبندی به تمام وعده و وعیدهایی كه به ملت ایران دادند، مسئله‌ای است كه باید همواره رعایت شود و خوشبختانه دستگاه دیپلماسی امروز ما تاكنون هیجانی عمل نكرده است.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران؛"میرزابابا مطهری‌نژاد" درباره افزایش روابط دیپلماتیک ایران با سایر کشورها بعد از امضای توافقنامه ژنو، اظهار داشت: توافقنامه مذکور نه یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی و نه یک اتفاق پایانی برای ایران تلقی می‌شد.
وی با بیان اینکه مدیریت در روابط دیپلماتیک نقش بسیار مهمی در عرصه‌های مختلف دارد، گفت: در روند چنین مبحثی به این وسعت باید انتظار افزایش روابط دیپلماتیک میان ایران با سایرین را داشته باشیم و اگر مدیریت دیپلماتیک از سوی دستگاه دیپلماسی کشور به درستی اجرا شود، قطعا چالش تحریمی پیش‌روی به مسیر اصلی خود باز می‌گردد.
مطهری‌نژاد با اشاره به وجود موافقین و مخالفین امضای توافقنامه ژنو در کشور گفت: اظهاراتی که بعد از چنین توافقنامه‌ای در کشور صورت گرفت خیلی سنجیده نبود، چرا که موافقین طوری صحنه را به تصویر کشیدند که دیگر مشکلی برسر راه وجود ندارد و مخالفین هم متصور بودند که ما بازنده میدان بودیم.
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، با بیان اینکه قضاوت‌کردن درباره نتیجه توافقنامه و همچنین تاثیر بر بهبود روابط دیپلماتیک ایران زودهنگام است، خاطرنشان کرد: امیدواریم عوامل مختلف داخلی کشور در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی قدری تحمل کنند و اجازه مدیریت صحیح را به دستگاه خارجه کشورمان را در زمینه هسته‌ای بدهند.
مطهری‌نژاد گفت: تاثیراتی که از توافقنامه ژنو در این مدت کوتاه در مسائل داخلی و بین‌المللی از خود بجای بگذارد، احساسی است و نه یک تاثیر ارگانیک و امکان اینکه این مسیر جای خود را به روند دیگری بدهد، وجود دارد.
عضو حزب مردم‌سالاری به واکنش دستگاه دیپلماسی در قبال اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: عدم عقب‌نشینی از اصول و مواضع هسته‌ای و پایبندی به تمام وعده و وعیدهایی که به ملت ایران دادند، مسئله‌ای است که باید همواره رعایت شود و خوشبختانه دستگاه دیپلماسی امروز ما تاکنون هیجانی عمل نکرده است.
این فعال سیاسی به خروج هیئت ایرانی در مذاکرات کارشناسی 1+5 در وین اشاره و خاطرنشان کرد: چنین اقدامی از سوی هیئت ایرانی به منظور مدیریت و مشاوره بیشتر در مسئله هسته‌ای بوده و این قبیل اقدامات در روند دیپلماسی و انجام مذاکرات به وفور مشاهده می‌شود.
مطهری‌نژاد با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها نوعی چالش در روند مذاکرات است، خاطرنشان کرد: در مسیر دشوار هسته‌ای در مذاکره با 5+1، امکان بروز چنین چالش‌هایی طبیعی است، اما رسانه‌ها هم باید در بکارگیری واژه‌ها دقت بیشتری از خود نشان دهند و حضور هیئت ایرانی در وین را در تهران به منزله ترک و یا اعتراض از مذاکرات کارشناسی تلقی نکنند.
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری بیان داشت: دستگاه دیپلماسی با تداوم مدیریت منطقی خود در مسیر مذاکرات، باید کانون‌های افکار عمومی را امید دهد و ما باید عقلانیتی را که در آغاز حرکت مذاکرات هسته‌ای وجود داشت به بهترین شکل تداوم دهیم.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...