نسخه چاپی

تحریم های جدید اهرم فشاری برای ایران در دور بعدی مذاكرات

عکس خبري -تحريم هاي جديد اهرم فشاري براي ايران در دور بعدي مزاکرات

دبیركل حزب وحدت و همكاری ملی گفت: به نظر می‌رسد تحریم‌های جدیدی كه توسط كنگره و سنای آمریكا در حال تصویب است، تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و تحت فشار قرار دادن آنان در دور بعدی مذاكرات است.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خرنگاران،"محمدرضا راه‌چمنی"دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به تشدید تحریم‌ها توسط آمریکا اظهار داشت: به نظر می‌رسد تحریم‌های جدیدی که توسط کنگره و سنای آمریکا در حال تصویب است، تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و تحت فشار قرار دادن آنان در دور بعدی مذاکرات است.
وی افزود: تیم مذاکره‌کننده ما باید با اقتدار و در موضعی شجاعانه و با قاطعیت به نمایندگی از ملت ایران، در دور بعدی مذاکرات حضور پیدا کرده و از حقوق مسلم مردم ایران دفاع کنند.
راه‌چمنی ادامه داد: اگر در هر مرحله‌ای از مذاکرات، 1+5 خواهان نقض توافقنامه ژنو باشد، خودبه‌خود جمهوری اسلامی ایران نیز دیگر پایبند توافقنامه نخواهد بود و همه‌چیز به حالت عادی بازخواهد گشت.
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با تهدید خواندن تشدید تحریم‌ها، تصریح کرد: کنگره و سنای آمریکا با تصویب تحریم‌های جدید خواهان بوجود آوردن فضایی هستند تا ایران در دور بعدی مذاکرات، تمام خواسته‌های آنان را بپذیرد، تهدیدی که اگر برنامه هسته‌ای خود را متوقف نکنید، تحریم‌ها به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای 1+5، از دوستان ایران و خواهان رشد آن نیستند و این قبیل تهدیدها در طول مسیر بسیار است، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی نباید خارج از توافقنامه ژنو، به هیچ درخواست دیگری تن دهد، نظام جمهوری اسلامی ایران این توافقنامه را پذیرفته و تیم مذاکره‌کننده نیز باید در همین چارچوب پیش رفته و اجازه زیاده‌خواهی به کشورهای 1+5 ندهد.
وی با بیان اینکه تصویب تحریم‌های جدید، خلاف این توافقنامه تلقی می‌شود، افزود: این توافقنامه را 5 کشور دارای حق وتو شورای امنیت امضاء کرده و در حقیقت این توافقنامه به تائید شورای امنیت هم رسیده است و اگر تحریم‌های جدیدی توسط آمریکا وضع شود، مغایر با مصوبات شورای امنیت خواهد بود.
دبیرکل حزب و حدت و همکاری ملی در پایان خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده ما باید با هوشیاری کامل، با شجاعت و قاطعیت، مراقب باشند تا غفلتی صورت نپذیرد و حقی از ملت ما تضییع نشود؛ آنان با تصویب این تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه جدید خواهان ترساندن ایران هستند.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...