نسخه چاپی

تازه های پرونده بابك زنجانی

عکس خبري -تازه هاي پرونده بابک زنجاني

رئیس كمیسیون انرژی مجلس گفت كه منتظر نظر دیوان محاسبات برای تعیین تكلیف پرونده بابك زنجانی هستیم.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس،مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون انرژی خانه ملت درباره انتشار خبر پرداخت بدهی دو میلیارد و 60 میلیون یورویی بابک زنجانی به وزارت نفت، گفت: این خبر را شنیده‌ام اما بایستی دیوان محاسبات واریز این مبلغ به حساب‌های خزانه را تأیید کند.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص کمیسیون انرژی مجلس درباره عدم پرداخت مبالغ فروش میعانات گازی و فرآورده‌ها اظهار داشت: اعضای کمیسیون طی این تحقیق و تفحص به دنبال بازگشت درآمدهای کشورمان به بیت‌المال هستند.

میرکاظمی با بیان اینکه در صورت تأیید واریز مبلغ یاد شده توسط دیوان محاسبات تحقیق و تفحص را پیگیری نمی‌کنیم، تصریح کرد: در صورت عدم تایید واریز مبلغ ذکر شده توسط دیوان، به صورت قطعی و جدی تحقیق را ادامه خواهیم داد.

رئیس کمیسیون انرژی خانه ملت دیوان محاسبات را مرجع امین مجلس نام برد و درباره دلایل لزوم تایید واریز این مبلغ توسط دیوان محاسبات، یادآور شد: سال گذشته بانک مسکن اعلام کرد که بابک زنجانی 4.5 میلیارد یورو به حساب واریز کرده است، کمیسیون از آنها خواست این موضوع را مجددا بررسی کنند زیرا به اعتقاد ما برخی از واریزها قابل اعتماد نبود که نمایندگان بانک یاد شده هم پس از بررسی اعلام کردند پولی در حساب نیست و بر نظر کمیسیون صحه گذاشتند، وجود این مباحث باعث شد تا کمیسیون انرژی خواستار تایید مبلغ واریزی توسط دیوان محاسبات شود.

وی با تأکید مجدد بر این نکته که کمیسیون انرژی به دنبال بازگشت درآمدهای نفتی کشورمان است، تصریح کرد: دیوان محاسبات باید اطلاعات لازم را از بانک مرکزی اخذ کرده و طی بررسی واریز مبلغ فوق را تأیید کند؛ البته از دیوان خواسته‌ایم که هر چه سریعتر این موضوع را بررسی و به کمیسیون اطلاع دهند.

میرکاظمی در پایان با بیان اینکه ابعاد دیگر تحقیقات به دستگاه‌های نظارتی، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه باز می‌گردد، اظهار داشت: در صورت وجود مسئله‌ای دستگاه‌های ذکر شده موضوع را بررسی خواهند کرد.

۱۳۹۲/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...