نسخه چاپی

مهم ترین اقدان برای رشد علمی كشور

عکس خبري -مهم ترين اقدان براي رشد علمي کشور

عضو شورای مركزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر كشور با بیان اینكه بالا رفتن سهمیه بودجه وزارت علوم بسیار مهم بوده چرا كه شرط ثبات فضای علمی در دانشگاه‌هاست، گفت: از مهم‌ترین اقدامات در رشد علمی كشور افزایش منابع مالی برای پژوهش‌های علمی و آكادمیك دانشگاه‌ها است.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،"میکائیل دیانی" بابیان اینکه رشد و پیشرفت علمی قطعا در اقتدار کشور موثر است، اظهار داشت: از مهم‌ترین اقدامات در رشد علمی کشور ایجاد منابع مالی برای پژوهش‌های علمی و آکادمیک دانشگاه‌ها است.

وی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط حساسی به سر می‌برد، تمرکز بر رشد علمی می‌تواند قدرت‌های مافوق تصوری را از طریق دیپلماسی علمی و اقتصاد دانشگاهیان برای کشورمان به عمل آورد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور تصریح کرد: ارتباط فضای علمی دانشگاه بافضای صنعت از طریق تولید علم بومی نقش بسزایی در سرعت پیشرفت کشور دارد.

دیانی با بیان اینکه بالا رفتن سهمیه بودجه وزارت علوم بسیار مهم بوده چرا که شرط آن ثبات فضای علمی در دانشگاه‌هاست، ابراز داشت: اگر فضای دانشگاه‌ها در جهت خواسته احزاب اشغال شود مباحث علمی از دستور کار مدیران خارج شده وبیشتر فرصت آنهابه حواشی می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه دانشگاه‌ها جولانگاه احزاب سیاسی نشود وزارت علوم باید به فضای دانشگاه‌ها امنیت بخشند و با استفاده از بودجه تخصیص داده شده به دانشگاه‌ها در راستای رشد مفید علمی تلاش کنند.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...