نسخه چاپی

تلاش مجلس برای كمك به دولت

عکس خبري -تلاش مجلس براي کمک به دولت

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است نمایندگان مجلس توافقنامه ژنو را برای كمك به دولت مجدداً بررسی كنند تا در مذاكرات بعدی تیم مذاكره‌كننده گام‌های بهتری بردارد و مجلس در هفته آینده به این موضوع قطعاً ورود می‌كند.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه ایران، گفت: اقدامی که خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران انجام داده، برگ برنده‌ای در دست ملت ایران و مسئولان کشور است، چرا که همواره آمریکا می‌گفت: "ایران آماده مذاکره نیست و توافق نیز انجام نمی‌دهد".

وی ادامه داد: در جلساتی که در گذشته برگزار می‌شد آمریکایی‌ها توپ را در زمین ایران می‌انداختند که ایران حاضر به توافق نیست اما هم‌اکنون توافقنامه ژنو در رسانه‌های غربی و شرقی منتشر شده و آنها به‌زعم خود اعلام کردند که این توافقنامه به‌نفع غرب و اروپاست اما با وجود این ضدونقیض عمل کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای اوباما در جلسه سازمان ملل متحد حق غنی‌سازی کشور ایران را به رسمیت شناخت و از موضع مقام معظم رهبری در خصوص تحریم سلاح‌های اتمی دفاع کرد اما پس از یکی دو روز با نتانیاهو، سفاکی که در فلسطین جنایت می‌کند و به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند، جلسه‌ای داشت و 180 درجه تغییر رویه داد. در صحبت‌های جان‌کری و دیگر مسئولان آمریکایی و اروپایی نیز توافقنامه ژنو زیر سؤال رفت.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی گفت: اقدام اخیر خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید نقض آشکار توافقنامه ژنو است و نشان‌دهنده این است که آنها به گفته‌های خود پایبند نیستند، البته این موضوع را مقام معظم رهبری مکرراً در فرمایشات گذشته خود اعلام کردند و فرمودند که اینها قابل اعتماد نیستند.

وی با بیان اینکه با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به ملت غرب و اروپا ثابت شد که سردمداران اروپایی هستند که دنبال جوسازی و جنگ‌افروزی و مسائل اختلافی هستند، تأکید کرد: با وجود اینکه خودشان پای توافقنامه را امضا کردند اما توافقنامه را به‌گونه‌ای نقض کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اعمال تحریم‌ها از ابتدای انقلاب تا به امروز، گفت: از اول انقلاب تا به حال تحریم‌ها موجب اقتدار و سربلندی نظام ما بوده و موجب شده به دست نیافته‌ها، دست یابیم.

وی افزود: تحریم‌ها نه‌تنها به‌ضرر ما نبوده بلکه به‌نفع ما نیز بوده است. برخورد قلدرمآبانه و زورگویانه برای مردم دنیا با ملت ایران که همواره در صحنه نظام را یاری کردند، آشکار شده و عده قلیلی که دنبال ارتباط با آمریکا بودند، متوجه شدند که این عدم ارتباط به‌دلیل ادعای کدخدایی کردن غربی‌هاست که خودشان را می‌خواهند کدخدای دنیا بدانند اما این دوران گذشته و ملت‌ها همه بیدار شده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: لازم است نمایندگان مجلس توافقنامه ژنو را برای کمک به دولت مجدداً بررسی کنند تا در مذاکرات بعدی تیم مذاکره‌کننده گام‌های بهتری را بردارد. البته مجلس این هفته جلسه علنی نداشت اما در هفته آینده بر این موضوع قطعاً ورود می‌کند و در ارتباط با نحوه مذاکرات آینده و برنامه‌های تیم مذاکره‌کننده در راستای کمک به دولت و اینکه اگر در آینده قرار شد مذاکره‌ای باشد، شیوه برخورد ایرانیان و تیم مذاکره‌کننده را باید مجلس که عصاره ملت است چگونه سازماندهی کند، اظهار نظر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: توافقنامه ژنو را مجدداً بررسی می‌کنیم تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده برای مذاکرات بعدی استفاده شود.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...