نسخه چاپی

اجرایی شدن فرمان با اقدامات فرهنگی

عکس خبري -اجرايي شدن فرمان با اقدامات فرهنگي

عضو كمیسیون قضایی مجلس با بیان اینكه فرمان ۸ ماده‌ای حضرت امام(ره) بهترین سند حقوقی شهروندی است گفت: برای اجرای این فرمان باید كار فرهنگی صورت گیرد

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سالروز صدور فرمان 8 ماده‌ای حضرت امام خمینی(ره) در خصوص حقوق مردم، قانون، قوه‌قضائیه و لزوم اسلامی شدن روابط و قوانین، گفت: فرمان 8 ماده‌ای حضرت امام‌خمینی(ره) بهترین سند حقوقی شهروندی است که تا به حال داشته‌ایم.

وی ادامه داد: چند ماده اصلی این فرمان در خصوص عدم شنود بدون حکم داده توسط مسئولان مربوطه و منع شکنجه است و حتی در این فرمان آمده متهمی که قرار است اعدام شود باید با احترام و طبق قانون اعدام شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص میزان اجرایی شدن این فرمان در سال‌های اخیر، گفت: در مجموع فرمان حضرت امام(ره) اعمال شده اما طبق خبرهایی که به ما می‌رسد متاسفانه برخی اوقات نقض شده است.

ابوترابی راهکارهای اجرایی شدن فرمان حضرت امام(ره) را اقدامات فرهنگی و نظارت بیشتر دانست و گفت: برای اجرایی شدن فرمان حضرت امام(ره) باید کار فرهنگی صورت گیرد و ضابطان دادگستری به کار فرهنگی احترام گذاشته و آن را انجام دهند. نیابد متهم را شکنجه دهند و شنود بدون حکم دادگاه را انجام ندهند. باید حقوق شهروندی را رعایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای عملی کردن فرمان حضرت امام‌خمینی(ره) باید نظارت‌ها بیشتر شود و در این زمینه قوانین نیز اصلاح شود، البته قوانین خیلی نقض ندارد و اجرای مستقیم مجریان اشکالاتی دارد که باید رفع شود.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...