نسخه چاپی

ضرورت تحقق دانشگاه كارآفرین در كشور

عکس خبري -ضرورت تحقق دانشگاه کارآفرين در کشور

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاكید بر ضرورت وجود دانشگاه كارآفرین در كشور گفت: تحقق دانشگاه كارآفرین به معنای گذر از مراحل ابتدایی دانشگاه صرفا علم بنیان و حركت به سمت ایجاد دانشگاه‌های كارآفرین است.

به گزارش نما؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور گفت: در دنیای فعلی نگرش به توسعه سیاسی در فضای رقابت نگرشی متفاوت با گذشته است به طوری که اقتصاد سنتی رنگ باخته و اقتصاد دانش‌بنیان مبنای کار قرار می‌گیرد.
وی افزود: تولید ثروت براساس علم، پژوهش و فناوری مبنای کار است در حالی که در کشورهای توسعه نیافته یک عقب‌ماندگی ناشی از نبود تفکر دانش‌بنیان وجود دارد.
احمدی ادامه داد: رمز توفیق کشورهای پیشرفته تحقق چرخه علم، پژوهش و فناوری و همچنین تولید ثروت از این چرخه است.
وی گفت: فرهنگ حاکم به جامعه توسعه یافته، فرهنگ اعتقاد به ارزشمندی و ثروت‌زایی علم و نقش کلیدی پژوهش در تمام اجزای زندگی است.
معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم نبود باور قطعی به توانمندی پژوهش و فناوری را عامل اصلی عقب‌ماندگی کشورها دانست و گفت: باید در حوزه‌های علم و صنعت این فرهنگ را ایجاد کنیم.
احمدی گفت: ارائه برنامه و ایجاد انسجام در راستای تحقق و تکوین حماسه سیاسی و اقتصادی با تکیه بر نگرش توسعه ثروت از طریق توسعه علمی، ایجاد سازوکار مناسب در تحقق چرخه علم، پژوهش و فناوری، تحقق دانشگاه نسل سوم یعنی گذر از مراحل ابتدایی دانشگاه صرفا علم‌بنیان به سمت ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین از برنامه‌های وزارت علوم در این حوزه است.
وی افزود: در حوزه پژوهشی به اندازه کافی قانون وجود دارد ولی اجرای آن مهمترین دغدغه ما است، باید با سیاستگذاری و هدفمندکردن پژوهش‌ها از دانش‌آموختگان طوری حمایت کنیم که احساس دغدغه نداشته باشند.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...