نسخه چاپی

اجرای كامل NPT را پیگیری می‌كنیم

عکس خبري -اجراي کامل NPT را پيگيري مي‌کنيم

نایب رئیس مجلس گفت: آمریكایی‌ها اگر از این فرصتی كه پیش آمده استفاده معقول نكنند ما به همان معاهده ان‌پی‌تی برخواهیم گشت و فقط در چارچوب این معاهده كه از دیرباز وارد این حوزه بوده و آن را قبول داشته‌ایم، عمل می‌كنیم.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای اتحادیه اروپا مبنی بر از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات هسته‌ای با ایران اظهار داشت: به گمانم به دلایل متعدد امروز آمریکا و متحدین غربی او تنها راه برون‌رفت از مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را مذاکره و رسیدن به یک راه حل مورد قبول جمهوری اسلامی می‌دانند و این از جایگاه فاخر جمهوری اسلامی به دست می‌آید، یعنی جایگاه فاخر سیاسی و قابل قبول اقتصادی و ظرفیت‌هایی که نظام و کشور از آن برخوردار است و توانسته در طول دوره ارجاع پرونده جمهوری اسلامی به شورای امنیت و افزایش تحریم‌ها خود را از این چالش‌ها با موفقیت به بیرون ببرد و به خلق یک حماسه سیاسی اقدام کنند و جایگاه خود را ارتقاء ببخشد.
وی ادامه داد: بنابراین آنها تنها راه‌شان آن است که با گفت‌وگو مسئله هسته‌ای ایران را به جای قابل قبولی برسانند و با جمهوری اسلامی به توافق برسند. این حاشیه‌ای که اعمال می‌شود، اقدامات تحت تاثیر لابی صهیونیست‌ها و لابی رادیکال آنهاست و مطالبه جامعه جهانی و دنیای غرب حل و فصل صحیح مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است و رسیدن به نقطه‌ای که منافع ایران تامین شود و این مذاکره را به یک نقطه قابل قبولی هدایت کنند.
نائب رئیس اول مجلس تاکید کرد: من امیدوارم آمریکایی‌ها عاقلانه حرکت کنند و از این فرصتی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده، استفاده کنند. ما واقعا برای تداوم مسیر خویش و تامین منافع ملی خود در حوزه‌های مختلف و در مسئله هسته‌ای و در اختیار داشتن چرخه کامل سوخت در چارچوب معاهده ان‌پی‌تی هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم با قدرت و با استفاده از توان ملی و ظرفیت‌های نظام تنها در چارچوب معاهده ان‌پی‌تی با دنیا صحبت کنیم. بنابراین این ظرفیت را جمهوری اسلامی ایران دارد. لذا آمریکایی‌ها این را بدانند.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر از این فرصتی که پیش آمده استفاده معقول نکنند ما به همان معاهده ان‌پی‌تی برخواهیم گشت و فقط در چارچوب این معاهده که از دیرباز وارد این حوزه بوده و آن را قبول داشته‌ایم، عمل می‌کنیم. ما به این معاهده وفادار هستیم و اعتقاد داریم که باید چرخه کامل سوخت در چارچوب ان‌پی‌تی را برای اهداف صلح‌آمیز در اختیار داشته باشیم، لذا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اگر از این فرصت به صورت عاقلانه و در راستای نقطه نظرات جمهوری اسلامی استفاده کردند، یک فرصت است، والا ما هستیم و معاهده ان‌پی‌تی و جمهوری اسلامی هیچ چیز فراتر از آن را قبول نخواهد کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس قصد ورود و بررسی مجدد توافقنامه ژنو برای شناسایی نقاط قوت و ضعف را ندارد، گفت: اینکه یک فرصتی است و یک فرصت چند ماهه است که نقشه راه قابل قبول جمهوری اسلامی و 1+5 برسیم و امیدوارم آنها از این فرصت عاقلانه استفاده کنند. چرا که این فرصتی است که جمهوری اسلامی فراروی دنیای غرب قرار داده است و امیدواریم قدمهای اصولی برداشته شود.
نائب رئیس اول مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر در این فرصت روی اصول حرکت شد و نظر نظام جمهوری اسلامی به صورت کامل در راستای در اختیار داشتن چرخه کامل سوخت و منافع ملت ایران تامین شود، فرصتی است که استفاده می‌شود. و اگر در این راه موانعی ایجاد شد ما هستیم و معاهده ان‌پی‌تی و در همان مسیر حرکت می‌کنیم.

۱۳۹۲/۹/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...