نسخه چاپی

جنجال پاداش‌های كلان به مدیران BBC

اعطای پاداش های كلان پایان خدمت به مدیران ارشد بی بی سی جنجال آفرین شده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، بار دیگر شبکه تلویزیونی بی بی سی خبرساز شده است. این بار ماجرا به اعطای پاداشهای کلان به مدیران ارشد این رسانه خبری مربوط است. کار به جایی رسیده است که اعضای مجلس عوام انگلیس نیز این اقدام را محکوم کرده اند.

کمیته حسابهای دولتی مجلس عوام انگلیس، این اقدام رسانه دولتی انگلیس را مشکلی جدی توصیف کرده است. اعضای مجلس عوام انگلیس اعلام کرده اند توجیه های بی بی سی درباره این پاداشها، عجیب و غریب است! این کمیته پارلمانی انگلیس اعلام کرده است اعطای پاداشهای کلان به مدیران ارشد بی بی سی به شهرت بین المللی بی بی سی به شدت ضربه زده است.

در ماه ژوئیه فاش شد که بی بی سی بیش از چهل میلیون دلار پاداش پایان خدمت به یکصد و پنجاه مدیر ارشد خودش به هنگام بازنشستگی آنها اعطا کرده است. ده نفر از این جمع، بیش از بیست درصد این مبلغ را دریافت کرده اند! بودجه بی بی سی از محل مالیاتهایی تامین می شود که مردم انگلیس پرداخت می کنند.

هرفردی که در انگلیس تلویزیون می خرد باید مجوزی برای مالکیت تلویزیون تهیه کند و برای این کار باید پول بدهد که مالیات برای استفاده از تلویزیون است. براساس همین رویه باید دولت انگلیس بر روند فعالیت بی بی سی نظارت داشته باشد. حالا چطور ممکن است در اعطای پاداشهای مدیران ارشد بی بی سی که از همین منابع مالی است، پارتی بازی شود و چنین سطحی از فساد در مسئولان بلندپایه بی بی سی وجود داشته باشد. بی بی سی در هجده ماه گذشته در وضع بسیار بغرنجی قرار داشته است.

رسوایی های اخلاقی کارکنان سابق بی بی سی و سوء استفاده گسترده از کودکان ازجمله مسائل مشکل آفرین برای بی بی سی در یک و نیم سال گذشته بوده است. کارکنان بی بی سی نیز از اعطای پاداشهای کلان به مدیران ارشد این بنگاه خبری ناراحت هستند و خشمگین شده اند.

آنها می گویند چرا مدیران ارشد کاری نمی کنند اما چنین پاداشهایی دریافت می کنند. گفته می شود بخشی از این پولهای پرداخت شده به مدیران ارشد بی بی سی نوعی پول برای ساکت کردن آنها بوده است زیرا آنها می دانسته اند که اوضاع در این بنگاه خبری به چه صورتی است و برای جلوگیری از افشاگری آنها ، با پول دهان آنها را بسته اند. گفته می شود در پرونده جیمی ساویل، مجری فاسد سابق بی بی سی که چندین سال به اقدامات غیراخلاقی اش مشغول بوده است چنین وضعی وجود داشته است بطوریکه این مدیران ارشد با پاداش بازنشستگی، ساکت شده اند.

به نظر می رسد هیچ نظارتی بر فعالیت بی بی سی وجود ندارد. باآنکه نهاد ناظر بر فعالیت رسانه ها در انگلیس موسوم به آفکام در موارد دیگر بسیار با شدت عمل می کند اما درباره بی بی سی چنین وضعی حاکم نیست.

بی بی سی خودسرانه عمل می کند. مردم انگلیس از این وضع بسیار ناراحت و خشمگین شده اند و می خواهند این رویه و این نوع سوء استفاده از منابع مالی مردم پایان یابد.

۱۳۹۲/۹/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...