نسخه چاپی

ناوشكن دماوند به مرحله آزمایش دریایی رسید

عکس خبري -ناوشکن دماوند به مرحله آزمايش دريايي رسيد

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی با اشاره تاریخچه تاسیس سازمان صنایع دریایی و مهم ترین ماموریت این سازمان گفت: ناوشكن دماوند به مرحله آزمایش دریایی رسید.

به گزارش خبرگزاری نما؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار امیر رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی با اشاره تاریخچه تاسیس سازمان صنایع دریایی و مهم ترین ماموریت این سازمان گفت: سازمان صنایع دریایی ‌از سال 1387 تأسیس شده و با پشتیبانی همه جانبه وزارت دفاع و با اتکا به بنیه متخصصین متعهد و مجرب خود ‌توانسته است در حوزه ساخت و تولید تجهیزات متنوع دریایی و شناورها و تغییر کاربری و بهینه سازی و تعمیرات اساسی به ‌نیروهای مسلح خدمت رسانی کند.

وی افزود: اولین مأموریت و مهمترین مسئولیت سازمان صنایع دریایی پشتیبانی از یگان های شناور نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریابانی نیروی انتظامی است.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی تاکید کرد: ‌بحمد‌الله ایران در حوزه شناور‌های سطحی، زیر‌سطحی، ‌تندر‌و و اثر‌سطحی در جایگاه بالایی قرار دارد. در حوزه شناور‌های سطحی در ناوهای موشک‌انداز کلاس سینا امروز به توانمندی بومی‌سازی کاملی رسیده‌ایم و ‌در حوزه تولید ناوشکن‌های کلاس موج هم به توانمندی کاملی رسیده‌ایم که ناوشکن جماران با پشتیبانی وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی ساخته شد.

وی گفت: ‌ناوشکن ‌دماوند که دومین سری از ناو شکن‌های کلاس موج است ‌در وزارت دفاع ساخته شد‌ که هم‌اکنون با مشارکت نیروی دریایی در حال انجام آزمایشات ‌در دریا‌ست اما ناوشکن دماوند ‌قابلیت‌های به روزی در زمینه تجهیزات در حوزه جنگ‌های الکترونیکی و رادار خصوصا رادار هوایی سه بعدی دار‌د و در حوزه مخابرات و ارتباطات و مدیریت نبرد پیشرفته‌تر شده است.‌

رستگاری درباره شناور دریایی گفت: یک شناور نیروی دریایی حداقل باید یک ماه بدون نیاز به بنادر در دریا حضور داشته باشد امروز یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش تا 90 روز بدون انقطاع در دریا هستند تا بتوانند از منطقه شمال اقیانوس هند حراست کنند. یگان‌های شناور نیروی دریایی سپاه نیز باید بتوانند با سرعت، مقاومت و پایداری بالا در دریا حضور پیدا کنند و به موقع خود را به منطقه مورد نظر برسانند و این قابلیت‌ها را باید سازمان صنایع دریایی ایجاد کند و برای ایجاد این قابلیت‌ها باید زیر‌ساختها را در حوزه‌های سطحی، زیر‌سطحی، اثر‌سطحی و تند رو ایجاد کنیم و چون سازمان صنایع دریایی ‌پشتیبانی‌کننده حوزه دریا‌ست‌ در این خصوص باید سرمایه‌گذاری کلانی انجام شود.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در ‌تقابل دریایی ‌فاکتورهای ‌توان یگان‌های سطحی، ‌‌زیر‌سطحی، ‌‌سامانه موشکی از لحاظ برد موشک، توان سامانه اژدری و قدرت پوشش هوایی منطقه دارای اهمیت است که ‌ایران ‌در حوزه سطح یگان‌های نیروی دریایی سپاه از شناور‌های تند‌رویی برخوردار است که ‌غربی‌ها هم تعداد معدودی از این شناورها را در اختیار دارند که با این سرعت در دریا حضور پیدا کرده و سلاح حمل می‌کند‌.

وی درباره موشک های ناوشکن ها گفت : ‌ناو و ناو‌شکن‌ها ‌ایران امروز به موشک‌هایی مجهز است‌ که ورای افق را هدف قرار می‌دهد و زیر‌دریایی‌ها‌ مجهز به اژ‌در‌های بسیار هوشمند و قدرتمندی هستند که می‌توانند از زیر سطح دشمن متجاوز را مورد هدف قرار دهند و این ارزیابی توسط نیروهای فرا‌منطقه‌ای صورت گرفته و فهمیده‌اند توان دفاعی ایران در دریا به چه میزان است و چون صدها فروند یگان‌های فرا منطقه ای در منطقه ما حضور دارند که این افزایش حضور آنها نشان از بالا بودن سطح آمادگی نیرو‌های ایران و بالا بودن ارزیابی آنها از توان دفاعی نیروهای دریایی ‌ا‌ست.

وی گفت: ‌هم‌اکنون نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای موسسه اقیانوس‌شناسی ایران در صنایع دریایی شهید درویشی وزارت دفاع در حال ساخت است که‌در آینده نزدیک این کشتی ‌ به آب انداخته می‌شود‌ تا پژوهشگران ایرانی بتوانند در اقیانوس‌ها کارهای تحقیقاتی و علمی انجام دهند.


۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...