نسخه چاپی

ایجاد ده هزار صندوق خرد محلی در روستاها برای پرداخت وام

عکس خبري -ايجاد ده هزار صندوق خرد محلي در روستاها براي پرداخت وام

رئیس مركز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مجوز بیمه مركزی برای بیمه جامع روستایی را دریافت كردیم تا روستاییان در روستاها بیمه حوادث شوند.

به گزارش نما؛ همایش کشوری بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف حوزه روستاها با حضور رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و مدیران دفاتر روستایی استانداری ها صبح امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
پورهاشمی رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت توجه به روستائیان و رسیدگی به مشکلات آنها گفت: با هدف رفع موانع و مشکلات موجود در روستاها، مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم دولت اقدام به اجرای برخی پروژه ها کرده است که سه مورد از این پروژه ها امروز و در جریان این همایش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آغاز به کار کرد.
وی ایجاد صندوق خرد محلی با هدف مشکلات مالی روستائیان از طریق وام را یکی از این پروژه ها دانست و ادامه داد: با بررسی هایی که در داخل کشور و سایر کشورها انجام گرفت و نیز با مطالعات کارشناسی و نیز مذاکره با دستگاههای مختلف از جمله معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و بانک مرکزی این صندوق به عنوان قطب اقتصادی برای روستاییان ایجاد می شود.
پورهاشمی گفت: در جریان بررسی های انجام شده از بین پست بانک صندوق مهر امام رضا علیه السلام و کمیته امداد، مقرر شد که در مرحله نخست از پست بانک برای اجرای این پروژه استفاه شود تا این اقدام به عنوان یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید در 100 روز اول کار دولت محسوب شود.
رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: درجریان این طرح در ده هزار روستا با کمک پست بانک ظرف یک سال صندوق خرد محلی ایجاد خواهد شد تا برای رفع مشکلات اقتصادی روستاییان اقدام به پرداخت وام به آنها کند.
وی به برشمری ویژگیهای این صندوق پرداخت و ادامه داد: مدیریت این صندوق با مسئولان و معتمدان روستایی است، جلب مشارکت عمومی روستاییان و حمایت ادارات کل دفاتر روستایی و دستگاههای مختلف از جمله ویژگیهای صندوق خرد محله در روستاها به شمار می رود.
پورهاشمی با اشاره به محل تامین منابع این صندوق گفت: آورده روستاییان به عنوان منبع این صندوق پیش بینی شده تا هر قدر مردم در این صندوق پول به عنوان ودیعه قرار دهند پست بانک دو برابر آن را وام می دهد که البته افزایش این رقم مد نظر ما قرار دارد اما در بودجه امسال این مساله در نظر گرفته نشده ولی تلاش می کنیم این افزاش رقم محقق شود.
رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: سقف وام و اقساط بازپرداخت و نیز ضامن برای پرداخت وام به روستاییان به عهده 5 عضو معتمد روستا در این صندوق است.
وی بیمه حوادث در روستاها و برای روستاییان را دومین اقدام این مرکز دانست و گفت: با مکاتبات صورت گرفته مجوز بیمه مرکزی برای بیمه جامع روستاییان دریافت شده که در آینده پیشنهادات دیگری در زمینه ارتقا و بهبود آن نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
پورهاشمی گفت: بیمه روستاییان در سه سطح 25 هزار تومان، 50 هزار تومان و 75 هزار تومان تعریف شده است.
رئیس مرکز توسعه روستایی ومناطق محروم ریاست جمهوری حمل و نقل روستایی را سومین پروژه این مرکز دانست و گفت: با همکاری وزارت راه و راهداری 2 هزار مسیر برای 2 هزار روستا در نظر گرفته شده تا حمل و نقل بار و مسافر در آنها با نظارت بر وسایل نقلیه و سازماندهی درست انجام شود.
پورهاشمی خاطر نشان کرد: برای تحقق پروژه حمل و نقل در روستاها 6 هزار دستگاه خودرو خریداری شده و در 200 روستا به کار گرفته شده است.
همایش بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات حوزه روستاها امروز و فرداد در نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و قرار است مدیران دفاتر روستایی استانداری ها ظهر امروز با معاون اول رئیس جمهور دیدار کرده و به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود برای رفع مشکلات و موانع مختلف در این حوزه اقدام کنند.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...