نسخه چاپی

میزبانی مجدد عمان برای مذاكرات محرمانه

هدف از این مذاكرات رسیدن به برخی تفاهم های اصلی درباره دوره انتقالی است كه ستون فقرات مذاكرات اجلاس ژنو 2 درباره سوریه خواهد بود.

به گزارش نما، پایگاه رای الیوم به نقل از منابع دیپلماتیک بلندپایه در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نوشت: «سلطان نشین عمان در حال حاضر میزبان مذاکرات سری بین مسئولان نظام سوریه و برخی نمایندگان گروه های سوری مخالف زیر نظر آمریکا است. هدف از این مذاکرات رسیدن به برخی تفاهم های اصلی درباره دوره انتقالی است که ستون فقرات مذاکرات اجلاس ژنو 2 درباره سوریه خواهد بود.»



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع افزودند: «یک هیات از وزارت خارجه سوریه بدون اعلام قبلی وارد مسقط شد که ورود این هیئت همزمان با ورود یک هیئت از مخالفان سوری صورت گرفته است. هیات مخالفان سوری در بردارنده اعضای مستقل بوده است و دو هیات در یکی از هتل های شهر مسقط بدور از انظار و در میان بایکوت شدید خبری اقامت کرده اند.»



برپایه این گزارش، کشور عمان پیش از این میزبان مذاکرات سری آمریکا و ایران بود که زمینه را برای بستن توافقنامه هسته ای بین ایران و گروه 5+1 هموار کرد.



کشور عمان موضعی تقریبا بی طرفانه در قبال بحران سوریه اتخاذ کرده است و از همان اوایل تشکیل گروه موسوم به دوستان سوریه و بعد از تبدیل شدن کشمکش ها به جنگ در این کشور از شرکت در نشست های این گروه خودداری کرد.



۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...