نسخه چاپی

با حرف‌ حجاریان نمایندگان وكیل‌الدوله نمی‌شوند

عکس خبري -با حرف‌ حجاريان نمايندگان وکيل‌الدوله نمي‌شوند

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر سعید حجاریان گفت: حجاریان در حالی وكلای ملت را به دلیل عمل به وظایفشان تهدید می‌كند كه باید گفت قطعا نمایندگان با حرف‌‌های امثال حجاریان وكیل‌الدوله نمی‌شوند.

به گزارش نما؛ محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه خانه ملت در واکنش به اظهارات اخیر سعید حجاریان گفت: یک جریان تندرو اصلاحات به دنبال ایجاد فضای 2 قطبی در کشور و پنهان شدن پشت سر دولت روحانی برای دستیابی به مقاصد سیاسی خود در انتخابات آینده است.
وی با بیان اینکه این جریان تندرو دولت روحانی را نیز پشت‌سر خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: آنها به این دلیل نگاهشان به دولت آقای روحانی مثبت است که می‌توانند خود را زیر پرچم دولت قرار دهند.
عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین یادآور شد: این جریان در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد چون تصور می‌کرد می‌تواند از مجلس استفاده کند تلاش کرد تا خود را دلسوز مجلس نشان دهد و امروز این تفکر را در قبال دولت دارند.
دهقان با تاکید بر اینکه جریان تندرو اصلاحات بارها با اقداماتش حرکت در راستای منافع آمریکا و غربی‌ها را به اثبات رساند، خاطرنشان کرد: آنها بارها به اثبات رسانده‌اند که خط خلاف مصالح انقلاب، نظام و مردم را در پیش گرفته‌اند.
وی در ادامه سخنان خود در بیان مثالی گفت: هنوز مردم فراموش نکرده‌اند که در زمان حمله آمریکا به عراق این جریان تندرو طی نامه‌ای قصد داشت جام زهر را به مقام معظم رهبری بنوشاند و ملت را تسلیم آمریکایی‌ها کند؛ این افراد همان جریانی هستند که تلاششان را برای به چالش کشیدن کشور در برهه‌های مختلف به کار بستند.
نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس اضافه کرد: این جریان تندرو همان‌هایی هستند که برخی از جریان‌های دانشجویی را به خدمت گرفته و از آن سوءاستفاده کردند و پس از استفاده خود آنها را مانند تفاله به بیرون انداختند، البته امروز سران این جریان دانشجویی از کشور فرار کرده و به دامان آمریکا و انگلیس گریخته‌اند.
دهقان در همین زمینه یادآور شد: این افراد همان جریانی هستند که امروز برخی از وزرا و ایده‌پردازانشان در خارج از کشور در خدمت سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس هستند.
وی با اشاره مجدد به اظهارات اخیر سعید حجاریان درباره ایجاد تغییر در قانون اساسی گفت: این افراد حیا را فراموش کرده‌اند و حرف‌هایی بزرگتر از دهانشان می‌زنند.
عضو هیئت رئیسه مجلس بیان این سخنان را برای ایجاد فضای 2 قطبی بین دولت و مجلس دانست و افزود: این جریان تندرو اصلاحات به دنبال این است تا تحت لوای دولت روحانی اهداف خود را پیگیری کند.
دهقان اضافه کرد: ما انتظاری از آقای حجاریان و تندروهای اصلاحات نداریم زیرا اقدامات آنها در گذشته برای ما کاملا مشخص است اما اینگونه اظهارنظرها نیز در نوع خود جالب توجه است.
وی در ادامه با اشاره به فتنه 88، حوادث آن سال را آخرین اقدام جریان تندرو اصلاحات برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: آن جریان در آن دوران ضرباتی به کشور زد اما در نهایت با هوشیاری مردم به اهداف خود نرسید و برای همیشه تاریخ باید پاسخگوی ملت ایران باشد.
عضو کمیسیون قضایی خانه ملت، دولت یازدهم را مخاطب اظهاراتش قرار داد و گفت: امروز ما می‌خواهیم به دولت آقای روحانی که با شعار اعتدال سر کار آمد توصیه کنیم که مراقب این جریان تندرو اصلاحات باشد.
وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات 24 خرداد به دولت روحانی رای دادند، تصریح کرد: بخش مهم متدینین و نیروهای انقلاب به روحانی رای دادند و علتش شعار اعتدال وی و تبری جستن از جریان فتنه و اصلاحات بود؛ آقای روحانی نیز بارها اعلام کرد که من اصلاح‌طلب نیستم و رئیس‌جمهور تمام مردم ایران هستم.
دهقان اضافه کرد: دولت روحانی با شعار اعتدال سر کار آمد اما امروز جریان تندرو اصلاحات با روی کار آمدن این دولت در حال جان گرفتن است که البته این جریان از آقای روحانی نیز عبور خواهد کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس از عملکرد برخی از رسانه‌ها انتقاد کرد و در همین زمینه گفت: برخی از رسانه‌ها خط ایجاد تفرقه بین دولت و مجلس را دنبال می‌کنند که البته این رسانه‌ها با روی کار آمدن همین دولت جان گرفته‌اند.
وی از لزوم کنترل برخی تلاش‌ها برای برهم زدن رابطه دولت و مجلس سخن گفت و افزود: دنبال کردن این خط از سوی هرکس که باشد به ضرر دولت روحانی تمام خواهد شد.
دهقان با بیان اینکه سعید حجاریان جایگاهی در بین مردم ندارد، اظهار داشت: شاید آقای حجاریان تصور می‌کند به دلیل روی کار آمدن دولت روحانی جایگاهی در بین مردم پیدا کرده است که در واقع به این صورت نیست و وی هیچ جایگاهی میان مردم ندارد.
نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، خاطرنشان کرد: رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جایگاه مجلس با اظهار چند جمله از سوی آقای حجاریان تغییر نمی‌کند.
وی مجلس را نماد وجود دمکراسی و مردمسالاری دینی در کشور دانست و اضافه کرد: امروز نماینده‌هایی از سراسر کشور با تفکرات و گرایشات مختلف سیاسی به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند؛ در واقع مجلس همواره برخلاف دولت یک قدرت متکثر محسوب می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: اینکه امروز آقای حجاریان این عبارات ناشایست را به کار می‌برند بسیار نادرست است، در واقع آقای حجاریان نباید نمایندگان را به خاطر انجام وظایف خود تهدید کند که چنین رویکردی ظرفیت کم آقای حجاریان را نشان می‌دهد.
دهقان از لزوم تعامل دولت و مجلس سخن گفت و افزود: آقای حجاریان با سخنانش نشان داد که هنوز از تندروی دست نکشیده است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، با بیان اینکه وکلای مردم در خانه ملت همواره به دنبال عمل به وظایف خود هستند، خاطرنشان کرد: نمایندگان اگر اقدام مثبتی از سوی دولت‌ها چه احمدی‌نژاد و چه روحانی مشاهده کنند آن را تحسین خواهند کرد و در صورت بروز اشتباهات تذکرات لازم را می‌دهند.
وی اضافه کرد: عده‌ای نمی‌توانند با این حرف‌ها و سخنان نمایندگان مجلس را وکیل‌الدوله کرده و یا آنها را به انفعال وادار کنند تا از وظایف خود عقب نشینی کنند؛ دولت باید بسیار مراقب این جریان تندرو اصلاحات باشد.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...