نسخه چاپی

نظارت رسمی مجلس بر توافقات هسته ای

عکس خبري -نظارت رسمي مجلس بر توافقات هسته اي

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه مجلس حتما بر توافقات احتمالی صورت گرفته در مذاكرات هسته‌ای نظارت رسمی‌تری خواهد داشت، اظهار داشت: مجلس براساس وظیفه خود حتما نظارت را دنبال خواهد كرد.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،اسماعیل کوثری عضو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال بررسی مجدد توافقنامه ژنو 6 بین ایران و 1+5 اظهار داشت: این حق قانونی مجلس است و این موضوع به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نیز انتقال داده است.
وی افزود: ما معتقدیم که متن توافقنامه بایست در مجلس شورای اسلامی بررسی شود، اما آقای ظریف در صحبت‌های خود اظهار کردند که نیازی نیست در مجلس بررسی شود. ولی این حق قانونی ماست و اگر نیاز باشد این کار را انجام خواهیم داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در ادامه مذاکرات هسته‌ای و در صورت توافق نهایی بین طرفین متن این توافق به تایید مجلس شورای اسلامی خواهد رسید یا خیر، گفت: حتما نظر مجلس در این رابطه و در خصوص نحوه توافقات انجام شده اعمال خواهد شد.
کوثری تصریح کرد: در قانون اساسی نیز به این حق مجلس اشاره شده است، اما چون توافق ژنو 6 به امضای مقامات طرفین نرسیده است، به همین دلیل ضرورتی ندیدیم که به تایید و یا تصویب مجلس برسد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجلس حتما بر توافقات احتمالی صورت گرفته در مذاکرات هسته‌ای نظارت رسمی‌تری خواهد داشت، اظهار داشت: مجلس براساس وظیفه خود حتما نظارت خود را دنبال خواهد کرد و قطعا نیز نسبت به این موضوع حساس خواهد بود.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...