نسخه چاپی

واكنشی دیگر به حرف های اخیر حجاریان

عکس خبري -واكنشي ديگر به حرف هاي اخير حجاريان

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هر توافق و قراردادی بین ایران و كشوری دیگر باید به تصویب مجلس برسد.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نقض توافقنامه ژنو از سوی دولت آمریکا و تلاش‌های کنگره این کشور برای تصویب تحریم‌های بیشتر، سران استکبار جهانی دروغگو، مکار و حیله‌گر دانست و گفت: اینها به جهان بشریت از جمله به ملت شریف ایران در طول حکومت پهلودی مزدور خیانت‌های فراوانی کردند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هیچگونه قابل اعتماد نیستند.
وی خاطرنشان کرد: دنیای اسلام با تمام دنیای کفر درگیر است و طبیعی است که دنیای اسلام به محوریت جمهوری اسلامی باید مواضع اقتدارمدارانه خودش را در سطح بین‌المللی حفظ کند، لذا ضرورت دارد تیم مذاکره کنند خط قرمزهای نظام را در نظر داشته باشد و در مقابل حیله‌گری‌های آنها بازی‌های تاکتیکی انجام دهد، یعنی مانند بازی فوتبال تاکتیک‌های خود را عوض کند، اما از اصل دکترین خود که اصل اسلام ناب و ولایت است، به هیچ وجه نباید دست بردارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه هر قدمی که جمهوری اسلامی در این مذاکرات عقب بنشیند، دشمن ده‌ها قدم جلو می‌آید، تصریح کرد: این مسئله در همین دوره از مذاکرات روشن شد که غربی‌ها به هیچ‌وجه پای توافقنامه‌ای که امضا کرده‌اند، نایستادند و حتی حاضر نشدند صبر کنند تا 6 ماه از این مذاکرات و توافقنامه بگذرد و بعد اقدامی انجام دهند و بعد از 6 روز موضع‌گیری کردند، لذا ما باید حواسمان را جمع کنیم.
سالک اظهار داشت: ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری مطالبات و خواسته‌هایی دارند که 35 سال پای این مطالبات خود محکم ایستاده‌اند و از این به بعد نیز خواهند ایستاد و رمز موفقیت نیز مقاومت و حفظ وحدت پست سر رهبری است.
وی با اشاره به شرایط امروز کشورهای غربی و هدف آنها از مذاکره با جمهوری اسلامی، گفت: به نظر می‌آید آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا گرفتار یک ضعف شدید هستند و برای برون رفت از این وضعیتی که در افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق و بحرین دچار شدند، تنها و تنها راه خود را از طریق گفت‌وگو با جمهوری اسلامی می‌داند و اگر در این جا با این مذاکرات به صورت منطقی و عاقلانه و از موضع اقتدار برخورد کنیم، انشاءالله پیروز خواهیم شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به متن توافقنامه ژنو، محتوای آن را دارای جای سوالات زیادی دانست و گفت: سوالات در خصوص این توافقنامه بسیار است و با توجه به اینکه در حال حاضر دولت مسئولیت پیشبرد این پرونده را بر عهده آقای ظریف گذاشته، آقای ظریف نیز باید با ظرافت برخورد کند و مطمئن باشد هر لبخندی جواب لبخند می‌خواهد.
سالک با بیان اینکه نماینده‌های مجلس در کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون‌ها و جلسات متعدد از ظریف سوالات زیادی پرسیده‌اند و لحظه‌به‌لحظه حرکات و سخنان وی را رصد می‌کنند، تاکید کرد: هرگونه توافقنامه و قراردادی که بخواهد بین ایران و کشور دیگری منعقد شود، حتما باید به تصویب مجلس برسد و الا غیرقانونی است.
وی با اشاره به سخنان اخیر سعید حجاریان، گفت: شاید این سخنان جهت تست کردن شرایط باشد تا بتواند ارزیابی از شرایط به دست بیاورد اما آقای حجاریان بداند اصلاح‌طلبان نمی‌توانند روی موج دولت یازدهم سوار شود و ایده‌های خود را پیش ببرند و این نوع صحبت‌کردن‌ها و اظهارات وی آب به آسیاب دشمن ریختن است.
نماینده مردم اصفهان ادامه داد: حجاریان بهتر است در مطرح کردن این موارد نگاهی به سوابق خود بیندازد و توجه داشته باشد که ملت ایران و مقام عظمای ولایت به صورت یکپارچه همواره در صحنه حاضر هستند و اگر تفکرات شیطانی وی را ترغیب می‌کند، ما وی را نصیحت می‌کنیم که دست این تفکرات شیطانی بردارد که اینجا ایران است.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...