نسخه چاپی

طرح مجلس برای ممانعت از آزادسازی معاملات مسكن مهر

عکس خبري - طرح مجلس براي ممانعت از آزادسازي معاملات مسکن مهر

عضو كمیسیون عمران مجلس ضمن اعلام مخالفت مجلس با آزادسازی معاملات مسكن مهر، گفت: اگر برای مجلس محرز شود، خرید و فروش مسكن مهر معظلی برای جامعه محرومین ایجاد می‌كند قطعا وظیفه خود می‌داند برای جلوگیری از اجحاف حقوق محرومین طرحی را به تصویب برساند كه مانع از آزادسازی معاملات مسكن مهر شود.

به گزارش نما؛احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوشهر درباره نظر دولت بر آزادسازی معاملات مسکن مهر گفت: تصمیم‌گیری در این حوزه بر عهده هیئت وزیران است ضمن آنکه دولت برای آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر باید مصوبه قبلی هیئت وزیران را لغو کند، اما باید متذکر شد آزادسازی معاملات مسکن مهر دردی را از بازار مسکن دوا نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه این اقدام افزایش قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: وزیر راه باید در این مقطع تلاش کند قیمت مسکن را پایین آورده یا حداقل در شرایط رکودی قرار دهد نه آنکه خود سبب افزایش قیمت‌ها در این بازار شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه ادبیات برخی دولتمردان کشور را دچار چالش می‌کند، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی "آخوندی" این است که تلاش کند با تعیین مکانیسم و راهکارهایی قیمت مسکن را در درجه اول تثبیت و سپس نسبت به کاهش آن اقدام کند و حداقل انتظار این بود که در رابطه با این تصمیم با مجلس و کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی مشورت می‌کرد.
مقیمی تصریح کرد: دولتمردان از یک سو می‌گویند باید مانع از تورم شد و از سوی دیگر به نظر می‌رسد با انجام برخی مصاحبه‌ها یا اعلام‌نظرها خود به تورم دامن می‌زنند که این با اصل سیاست‌های دولت مغایرت دارد.
وی با بیان اینکه کمیسیون عمران با اجرایی شدن این تصمیم مخالف است، خاطر نشان ساخت: اگر برای مجلس محرز شود، خرید و فروش مسکن مهر معظلی برای جامعه محرومین ایجاد می‌کند قطعا وظیفه خود می‌داند برای جلوگیری از اجحاف حقوق محرومین طرحی را به تصویب برساند که مانع از آزادسازی معاملات مسکن مهر شود ولی در حال‌حاضر که هیچ اتفاقی نیفتاده نمی‌توان پیش‌داوری کرد.
گفتنی است؛ در همین رابطه، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در برنامه تلویزیونی عنوان کرد، خرید و فروش مسکن مهر بزودی آزاد می‌شود و بخشنامه و دستورالعمل آن تا چند هفته دیگر صادر خواهد شد.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...