نسخه چاپی

آمادگی اروپا برای لغو پیش از موعد تحریم

سخنگوی دولت همچنین از ارائه گزارش توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به هیات دولت در جلسه امروز خبر داد و به نقل از ظریف اعلام كرد اروپایی ها برای اجرای زودتر از موعد توافقات اعلام آمادگی كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر: محمد باقر نوبخت در نشست خبری که امروز چهارشنبه در پی جلسه هیات دولت در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن اعلام انتصاب محمد صادق صالحی منش به عنوان استاندار قم و نیره پیروز بخت به عنوان رئیس سازمان استاندارد در جلسه امروز هیات دولت به بیان اقدامات دولت در حوزه های مختلف پرداخت.

وی با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی افزایش نخواهد یافت،اعلام کرد که دولت 3 هزار میلیارد ریال برای یارانه جهت تثبیت قیمت محصولات لبنی اختصاص داده است.

به گفته وی این یارانه تا پایان سال 93 به دامداران و کارخانجات پرداخت می شود تا با با تأمین منابع آن توسط معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هم از افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی جلوگیری شود و هم دامداران متضرر نشوند.

نوبخت گفت : دولت در سال 93 بیش از صد در صد کاهش نرخ تورم را پیگیری کرده و سیاست‌ها را بر اساس آن تنظیم می کند.

وی همچنین خبر داد که در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه پیشنهاد شد برای وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه کارگروه ویژه‌ای از سوی دولت تعیین شود.

سخنگوی دولت همچنین از ارائه گزارش توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به هیات دولت در جلسه امروز خبر داد و به نقل از ظریف اعلام کرد اروپایی ها برای اجرای زودتر از موعد توافقات اعلام آمادگی کردند.

به گفته نوبخت ظریف در این جلسه با اشاره به اخبار منتشر شده درباره طرح های مطرح در مجلس برای فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است که اگر مجلس طرحی را تصویب کند اجرا می کنیم.

وی در ادامه درباره اقداماتی که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تاکنون انجام داده است، گفت: اصلاح لایحه بودجه 92 را در دستور کار داشتیم و سپس طبق چارچوب قانون و زمانبندی مشخص شده لایحه بودجه 93 را تقدیم مجلس کردیم.
وی با بیان اینکه این معاونت سناریوها و حالت های مختلفی برای خود برنامه ریزی کرده است که تا در شرایط مختلف بتواند تصمیم گیری کند، گفت: یکی از اقداماتی که ما در دستور کار خواهیم داشت مقدمات برنامه ششم در جهت تعادل و توازن بخشی میان استانهای مختلف خواهد بود.

سخنگوی دولت توضیح داد: امروز تفاوت ها و اختلافات زیادی میان استانها وجود دارد و ما در صدد هستیم که با یک کار علمی و پژوهشی این تفاوت ها را شناسایی و بر اساس آن برنامه ششم را در دستور کار قرار دهیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از ابتدا با یک برنامه منسجم و از پیش تعیین شده کارش را آغاز کرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به این سئوال که برنامه دولت برای افزایش سرمایه گذاری های خارجی چیست؟ گفت: ما این هدف را از دو طریق دنبال می کنیم که مسیر اول از طریق بهبود فضای کسب و کار است که باید آن را مناسب کرده و از منابع و تسهیلات خارجی در لایحه بودجه 93 استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از منابعی که ما را از رکود خارج می کند سرمایه گذاری و استفاده از تسهیلات خارجی است که این امر ربطی به توافقنامه ژنو ندارد.

نوبخت در پاسخ به این سئوال که آیا برای رفع ممنوع الخروجی برخی چهره های اصلاح طلب و سید محمد خاتمی اقدامی صورت گرفته است، گفت: این در حوزه قوه مجریه نیست و باید از مسئولان دیگر در این مورد سئوال بپرسید.

وی همچنین در مورد احیای سازمان مدیریت و در پاسخ به این سوال که چرا دولت لایحه ای برای احیای این سازمان به مجلس نداده است گفت: با توجه به اختیاراتی که مطابق قانون اساسی به رئیس جمهور داده شده است می تواند این این سازمان را احیا کند و نیازی به اجازه قانونی نیست .

وی تصریح کرد: در عین حال مجلس در راستای همکاری با دولت طرحی را در این زمینه به تصویب رسانده است که به شورای نگهبان رفته و منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...