نسخه چاپی

هاشمی رفسنجانی در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران رفسنجان:

تحریم‌ها اقتصاد كشور را تحت‌الشعاع قرار داده است

عکس خبري -تحريم‌ها اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر درآمدهای كشور در خارج منجمد شده و دولت مقروض است.

به گزارش نما؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ظهر امروز در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران رفسنجان، با بیان اینکه در حال حاضر درآمدهای کشور در خارج منجمد شده و دولت مقروض است، اظهار کرد: کشور در شرایط مناسبی قرار ندارد و بسیاری از کارخانجات تولیدی که باید به دولت مالیات پرداخت کنند، برشکسته هستند.
وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها حوزه‌های اقتصادی کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است، افزود: باید ملت ایران همچون دوران دفاع مقدس با صبر و استقامت در حل مشکلات کمک کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ملت ایران از شهر تا روستا در جنگ ایثار و فداکاری از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: باید با همدلی و یکپارچگی زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم آورد.

ضرورت پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه در کشور

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه باید از هرگونه اختلاف و تفرقه پرهیز کرد، افزود: قطعا شهدا راضی نیستند، جامعه متفرق شود و دشمن با استفاده از این رخنه سوءاستفاده کند و به مقاصد خود دست یابد.
وی با تاکید بر اینکه اختلافات بسیار هزینه‌بر و وقت‌گیر هستند، گفت: باید بر اساس سفارش قرآن متحد باشیم و از اختلاف‌افکنی پرهیز کنیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران می‌توانند به عنوان معلمان جامعه، وحدت را ترویج کنند، افزود: خانواده‌های شهدا در حفظ انقلاب با نثار جان عزیزترین نزدیکان‌شان دین خود را به نظام ادا کردند و در شرایط فعلی باید از نظام حفاظت کنند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به دوران 8 سال جنگ تحمیلی گفت: جنگ نیروهای با ارزشی را از ما گرفت که باید در جهت پایمال نشدن خون این عزیزان از نظام و انقلاب دفاع کرد.

نقش خانواده های معظم شهدا در حل مشکلات کشور/ باید با کمی صبر دولت را در حل مشکلات کمک کرد

وی با بیان اینکه ملت ایران از جمهوری اسلامی در گردنه‌های مختلفی حفاظت کردند، گفت: پس از پایان جنگ و با وجود تحریم‌ها در کشور افراد جنگ‌زده و بیکار بسیار وجود داشت که با تلاش، کوشش و همدلی این مسائل و مشکلات به مرور زمان حل و فصل شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید با کمی صبر دولت را در حل مشکلات کمک کرد، افزود: مطمئنا خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نقش مهمی در این عرصه دارند زیرا مردم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاسی می‌پذیرند.
نباید به سوء استفاده‌کنندگان از عنوان ایثارگران اجازه تحرک داد
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برنده واقعی نظام ایثارگران و خانواده‌های این عزیزان هستند، افزود: نباید به کسانی که می‌خواهند از نام ایثارگران سوءاستفاده کنند، اجازه تحرک داد.
وی با تاکید بر اینکه افرادی می‌خواهند در جامعه رانت بگیرند، خاطرنشان کرد: مطمئناً این افراد باید در آخرت جواب خدا و شهدا را بدهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خداوند می‌فرماید شهدا زنده هستند، افزود: شهدا بر رفتار و اعمال ما نظارت دارند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود انقلاب را برای ما به یادگار گذاشتند، اضافه کرد: وقتی که گفته می‌شود شهدا زنده هستند یعنی تاثیری که یک انسان زنده دارد یک شهید نیز تاثیرگذار است.
ملت ایران همواره براساس عقیده و تفکر خود در کنار انقلاب ایستاده‌اند
وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ شهدا که عمدتاً از میان جوانان بودند به صورت داوطلبانه به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند، گفت: ایثارگران با عشق به صحنه آمدند که برخی از آنها شهید، جانباز ، آزاده و یا مفقود شدند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دوران جنگ خانواده رزمندگان مشقت‌های بسیاری را تحمل کردند، افزود: هنگامی که جنازه شهدا را به خانواده‌هایشان تقدیم می‌شد، پدران و مادران این عزیزان با روی باز بر سر نعش جنازه فرزندانشان قهرمانانه و زینب‌وار حاضر می‌شدند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه خانواده‌های ایثارگران در دوران 8 سال دفاع مقدس پشت سر رزمندگان ایستادند افزود: در شرایط فعلی که جنگ به پایان رسیده اما فضای عطرگونه این ایثارگری‌ها هنوز در کشور وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه مردم به انقلاب ایمان دارند خاطرنشان کرد: ملت ایران براساس عقیده و تفکر خود همواره در کنار انقلاب ایستاده‌اند.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...