نسخه چاپی

حدود دو میلیون اسرائیلی زیر خط فقر

یك گزارش جدید حاكی از این است كه بیش از یك میلیون و هفتصد هزار نفر اسرائیلی كه یك سوم آن را كودكان اسرائیلی تشكیل می‌دهند، زیر خط فقر زندگی می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، با توجه به داده‌های رسمی از گزارش سالانه فقر در اسرائیل که توسط موسسه ملی بیمه و دفتر مرکزی آمار در روز سه‌شنبه منتشر شد، ۴۳۹ هزار و پانصد خانوار از جمله ۸۱۷ هزار و دویست کودک، یا ۳۳ درصد از افراد زیر سن قانونی در این کشور، در سال ۲۰۱۲، زیر خط فقر زندگی می‌کردند.
این داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص فقر بین افراد سالمند، سه درصد بیشتر شده و به ۲۳ درصد رسیده است. هزینه‌های زندگی و تغییرات در حقوق بازنشستگی، به عنوان دلایل این افزایش مطرح شده است.
براساس این گزارش، ۱۳.۷ درصد از خانواده‌های کارگران در سال ۲۰۱۲، زیر خط فقر زندگی می‌کردند که نشان می‌دهد در مقایسه با حدود یک دهه قبل یعنی در سال ۱۹۹۹، بیش از هفت درصد افزایش یافته است.
این گزارش پیش بینی کرد که ۶۴ درصد از فقرا در فقر مداوم زندگی می‌کنند و فاصله متوسط بین درآمد خانواده و خطر فقر، ۳۴.۴ درصد است.
ایساک هرزوگ، یک مقام ارشد حزب مخالف کارگر گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از حزب حاکم، هیچ طرحی برای مقابله با معضل فقر ندارد. وی در ادامه افزود که فقر یک تهدید استراتژیک برای اسرائیل است.
ایتسیک اشمولی، رهبر حزب کارگر، نیز با توجه به نتایج این گزارش، دولت را مسئول مشکلات اقتصادی دانست.



اشمولی گفت: «ییر لاپید، وزیر دارایی اسرائیل، فقرا را سرزنش می‌کند که بروند و کار کنند، اما آمارها نشان می‌هد که اکثریت فقرا، افرادی هستند که مشغول کار هستند و ۲۵ درصد هم کودکان بیچاره هستند که آن‌ها هم بیرون می‌روند و کار می‌کنند.



وی در ادامه افزود: «دولت باید اهداف اجتماعی را در قانون بگنجاند تا فقر را ریشه‌کن کند و نابرابری‌ها را کاهش دهد. ما به اندازه کافی بیانیه‌های توخالی از دولت داشته‌ایم و همه دولت‌ها به مردم توصیه می‌کنند که بروند و کار کنند.»



تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها در ماه‌های اخیر به آلمان و امریکا سفر کرده‌اند. گفته شده است که اسرائیلی‌ها، فلسطین اشغالی را به دلیل مشکلات اقتصادی ترک می‌کنند.



مالیات بالا و دستمزد کم، در سال‌های اخیر عوارض جانبی بر زندگی اسرائیلی‌ها، بویژه طبقه متوسط داشته است.



اسرائیلی‌های ناراضی، تقریبا به طور منظم در خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهرها تظاهرات می‌کنند تا اعتراض خود را به طرح‌های اقتصادی تل‌آویو و تدابیر ریاضتی دشوار به دلیل افزایش مالیات‌ها و کاهش مزایای رفاهی اعلام کنند./

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...