نسخه چاپی

توافق با ۱+۵ نتیجه اعمال تحریم‌های غیرقانونی غرب نبود

عکس خبري -توافق با ?+? نتيجه اعمال تحريم‌هاي غيرقانوني غرب نبود

رئیس كمیته روابط خارجی مجلس گفت: حصول توافق با كشورهای عضو گروه ۱+۵ برخلاف برداشت‌های نادرست برخی از طرف‌های مذاكره در نتیجه اعمال تحریم‌های غیرمنصفانه و غیرقانونی غرب نبوده است.

به گزارش نما؛ گومز مدیرکل منطقه‌ای وزارت امورخارجه اسپانیا روز گذشته با وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
براساس این گزارش، احمدی در ابتدای دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مثبت ایران و اسپانیا اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط پارلمانی ایران و اسپانیا به عنوان بستری برای تسهیل و ارتقاء مناسبات دوستانه دو کشور در حوزه‌های گوناگون وجود دارد.
وی با اشاره به فضای مثبت کنونی و نقش سازنده و فعال مجلس دو کشور در روابط بین‌المللی، از تبادل هیئت‌های پارلمانی میان ایران و اسپانیا و رایزنی‌های نمایندگان مجالس دو کشور استقبال کرد.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه حصول توافق با کشورهای عضو گروه 1+5 برخلاف برداشت‌های نادرست برخی از طرف‌های مذاکره در نتیجه اعمال تحریم‌های غیرمنصفانه و غیرقانونی غرب نبوده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با حفظ اصول اساسی خود در دفاع از حق ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای و در نتیجه‌ اذعان کشورهای غربی به حق غنی‌سازی با مقاصد صلح آمیز به توافق ابتدایی رسیده است.
احمدی ضمن اشاره به افزایش اقدامات تروریستی در منطقه گفت: حمایت و تقویت گروه‌های تروریستی در سوریه توسط برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای منجر به افزایش تحرک این گروه‌ها و تهدید امنیت و صلح منطقه‌ و جهان توسط آنها شده است.
وی در همین راستا از مواضع دولت اسپانیا در محکوم کردن اقدام تروریستی گروه‌های افراطی در مقابل سفارت کشورمان در بیروت تشکر و قدردانی کرد.
گومز مدیرکل منطقه‌‌ای وزارت امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به تقویت بیشتر روابط دوستانه کشورش با ایران گفت: با توجه به شرایط مساعد بین‌المللی و تحرکات جدید در دیپلماسی ایران، زمینه‌های مساعدی برای ارتقای روابط دو کشور به وجود آمده است.
وی با اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 افزود: دولت اسپانیا معتقد است این توافق مقدماتی با پایبندی کامل طرفین به مفاد آن می‌تواند به توافق کاملی که به نفع همه طرفین باشد ختم شود.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...