نسخه چاپی

هفته آینده؛

بررسی كاهش اعتبار متخصصان در كمیسیون بهداشت

عکس خبري -بررسي کاهش اعتبار متخصصان در کميسيون بهداشت

عضو هیئت رئیسه كمیسیون بهداشت مجلس از بررسی كاهش اعتبار متخصصین مامور در مناطق كمتر توسعه یافته در جلسه یك‌شنبه كمیسیون متبوعش با معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،عبدالرحمان رستمیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما هر سال مبلغی را برای نگهداری متخصصین در مناطق کمتر توسعه یافته و شهرهای کوچک اختصاص داده‌ایم.
وی ادامه داد: اگر متخصصین در شهرهای کوچک حضور نداشته باشند، بیماران باید به سایر بیمارستان‌ها اعزام شوند و با این اقدام، هزینه‌های زیادی صرف بیمار می‌شود، ولی زمانی که متخصصین در شهرستان‌ها پایدار می‌شوند، از اعزام بیمار جلوگیری می‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در این راستا برای کمک به مردم، اعتباری را برای ماندگاری متخصصین در شهرهای کوچک اختصاص دادند. البته این موضوع در سال 1392 در بودجه در نظر گرفته شده بود، ولی در بودجه امسال اعتبار این موضوع کاهش یافته است.
رستمیان در ادامه با اشاره به حضور محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در جلسه یکشنبه آینده این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه قرار است در خصوص کاهش اعتبار ردیف تداوم ماموریت متخصصین در شهرهای کوچک بحث کنیم.
وی با بیان اینکه این ردیف اعتبار می‌تواند دریافت تعرفه‌های غیرمتعارف پزشکان را کاهش یا از بین ببرد، افزود: میزان این اعتبار حدود 200 تا 300 میلیارد تومان است و کاهش 20 درصدی نسبت به سال قبل دارد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: با اختصاص این اعتبار می‌توان در مناطق محروم متخصصین را پایدارتر کرد و قدرت جذب آنها را بیشتر کنیم و از دریافت تعرفه‌های غیر متعارف جلوگیری کنیم.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...