نسخه چاپی

جنگجویان از كدام كشورها به سوریه آمده‌ اند؟

یك گروه پژوهشی از اعزام هزاران جنگجو از 70 كشور جهان به سوریه، برای جنگ در این كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری العالم: یک گروه پژوهشی از اعزام هزاران جنگجو از 70 کشور جهان به سوریه، برای جنگ در این کشور خبر داد.

مرکز بین المللی مطالعه درباره گروه های تندرو که متشکل از پنج دانشگاه بین المللی است و مقر آن در دانشگاه کینگز کالج در لندن است، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در این مرکز، از اواخر سال 2011 تا 10 دسامبر 2013، حدود 3300 تا 11 هزار نفر برای جنگ به سوریه رفته اند.

این مرکز افزود: این تعداد، شامل افرادی که در حال حاضر همچنان در سوریه هستند و افرادی که به وطن خود بازگشته و همچنین افراد دستگیر یا کشته شده نیز می شود.

به گفته این مرکز، برای جمع آوری این آمار از 1500 منبع و گزارش های رسانه ای و ارزیابی های دولتی و بیانیه های گروه های جهادی و سایت های اجتماعی بهره گیری شده است.

این گزارش حاکی از آن است که بیشترین تعداد از این جنگجویان را عرب ها و اروپایی ها تشکیل می دهند به طوری که می توان گفت: 80 درصد از کسانی که برای جنگ به سوریه رفته اند از کشورهای عربی و اروپایی بوده اند، با این حال، شماری از جنگجویان نیز از جنوب شرق آسیا، آمریکای شمالی، آفریقا، بالکان و کشورهای مشترک المنافع بوده اند.

اکثر این افراد در چارچوب گروه های جبهه النصره، داعش (دولت اسلامی در عراق و شام) به کار گرفته شده اند که هر دو با القاعده مرتبط هستند.

این مرکز تصریح کرد: کسانی که از غرب اروپا - اغلب از فرانسه و انگلیس - به سوریه رفته اند، 18 درصد از جنگجویان در سوریه را تشکیل می دهند و این در حالی است که جنگجویانی که از خاورمیانه در سوریه می جنگند، 70 درصد همه جنگجویان را تشکیل می دهند.

در هفته اول ماه دسامبر جاری، "جویله میلکویت" وزیر کشور بلژیک و همتای فرانسوی او مانوئل والس اعلام کردند که 1500 تا 2000 اروپایی در سوریه می جنگند که اکثر آنها خواهان پیوستن به گروه های هوادار سازمان های جهادی هستند.

یکشنبه گذشته، شبکه بی.بی.سی انگلیس با انتشار گزارشی، سوریه را به عنوان نخستین مقصد جنگ طلبان چچنی برای شرکت در جنگ های خارج از وطن اعلام کرد.

در این گزارش آمده است با توجه به اسناد جدید، 15 هزار جنگجوی چچنی به همراه سایر نیروهای بیگانه، در سوریه، ضد دولت می جنگند.

این اطلاعات که توسط منابع سیاسی و رسانه ای اروپایی تهیه شده است، از افزایش شمار جنگجویان بیگانه به ویژه اروپایی در سوریه خبر داد که به دغدغه ای امنیتی در کشورهای اروپایی تبدیل شده اند.

مرکز بین المللی مطالعه گروه های تندرو همچنین از افزایش سه برابری شمار جنگجویانی خبر داد که از غرب به سوریه رفته‌اند.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...