نسخه چاپی

مذاكراتی كه از سر گرفته شد!

عکس خبري -مذاکراتي که از سر گرفته شد!

معاون وزیر امور خارجه گفت: مذاكرات كارشناسی و فنی جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ از روز پنجشنبه در ژنو از سر گرفته می شود.

به گزارش نما؛ سید عباس عراقچی گفت: در پی دیدار اخیر بنده با خانم اشتون و انتقادهایی که به نحوه عملکرد دولت آمریکا در موضوع هسته ای داشتم و پس از اطمینان او از جدیت 1+5 برای پیشبرد توافق ژنو، مقرر شد این مذاکرات از سر گرفته شود.
وی گفت: با هماهنگی میان ما و خانم اشتون و دفتر او با شش کشور عضو 1+5 این مذاکرات پنجشنبه از سر گرفته می شود و ساز و کارهای اجرایی برای اجرای گام نخست توافق ژنو مشخص خواهد شد.
عراقچی افزود: در این مذاکرات نحوه اجرای توافق ژنو به طور دقیق مشخص، پروتکل های اجرایی آن تدوین و درباره زمان اجرای گام نخست توافق، تصمیم گیری می شود.
وی درباره ضمانت پایبندی 1+5 بویژه آمریکا به توافق‌نامه ژنو گفت: در دیدار با خانم اشتون، وی اطمینان داد که طرف مقابل با حسن نیت مذاکرات را ادامه خواهد داد و ضمانت پایبندی آنان به توافق نامه ژنو نیز گام به گام بودن پیشبرد آن است.
عراقچی تاکید کرد: هر جا احساس کنیم طرف مقابل به تعهداتش پایبند نیست اجرای مرحله نخست توافق ژنو را قطع خواهیم کرد، بویژه آنکه در گام نخست توافق هیچ تغییری در ساختار برنامه هسته ای کشورمان ایجاد نمی شود.
وی گفت: بر این اساس، بازگشت به مرحله قبل از گام نخست توافق خیلی سریع قابل تحقق است زیرا این مبتنی بر ساز و کاری درونی است.
بنابر اعلام عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای، اعضای تیم کارشناسی و فنی امشب برای حضور در مذاکرات با گروه کارشناسی 1+5 راهی ژنو می شوند.
سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: مذاکرات کارشناسی و فنی جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ که ازپنجشنبه در ژنو از سر گرفته می شود، ممکن است تا اوایل هفته آینده ادامه یابد.
وی تصریح کرد: مذاکرات کارشناسی برای روزهای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی شده اما ممکن است روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه یابد.
مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 برای تعیین ساز و کار اجرایی توافقنامه ژنو 18 آذر در وین اتریش آغاز شد اما این مذاکرات، 21 آذر ماه به دلیل اقدام وزارت خزانه داری امریکا در این روز مبنی بر افزودن نام 19 فرد و شرکت به فهرست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران متوقف شد و هیئت کارشناسی کشورمان به تهران بازگشت.



۱۳۹۲/۹/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...