نسخه چاپی

لزوم ارتباط تنگاتنگ دانشگاهیان و حوزویان

عکس خبري -لزوم ارتباط تنگاتنگ دانشگاهيان و حوزويان

رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نقشه جامع علمی كشور و سند دانشگاه اسلامی به عنوان دو راهبرد و چشم‌انداز كلان كشور، برای اجرایی شدن ‌ارتباط تنگاتنگ دانشگاهیان ارجمند با حوزویان فرهیخته را می‌طلبد.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس،محمدمهدی زاهدی با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان رکن مهم فکری و اعتقادی نه تنها برای حفظ و ارتقای فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی و ایرانی در جامعه، بلکه به عنوان خاستگاهی به منظور جریان‌سازی بیداری اسلامی در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، احیای ارزش‌ها و باورهای دینی و پیوند آن با موضوعات علمی و محیط‌های آکادمیک بوده است، موضوعی که قرن‌هاست از عرصه حیات اجتماعی و سیاسی بشری در دنیای غرب رخت بربسته است و نتیجه آن ظلم‌هایی است که آن ‌روز بر بشریت رفته و بمب‌هایی است که بر سر مردم مظلوم فرود آمده است.
زاهدی بیان داشت: امروز وحدت این دو نهاد مقدس، دانشگاه‌های ایران عزیز اسلامی را به سوی دانشگاه‌هایی تمدن‌ساز بر پایه فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و مبتنی بر خردباوری و روشنگری رهنمود می‌سازد که اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی نقش تاثیرگذار و پیشرو در طی این مسیر دارند.
وی گفت: امید است همان گونه که اتحاد این دو مرجع ارزشمند علمی و فرهنگی پیروزی مردمی انقلاب اسلامی را رقم زد، امروز نیز این یکدلی و استقلال در اندیشه و عمل موجبات رشد و بالندگی بیش از پیش ایران عزیز اسلامی را به ارمغان آورد.
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی به عنوان دو راهبرد و چشم‌انداز کلان کشور، نویدبخش فصلی جدید از پویایی و رشد در جامعه علمی است که اجرایی شدن آن ارتباط تنگاتنگ دانشگاهیان ارجمند با حوزویان فرهیخته را می‌طلبد.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...