نسخه چاپی

نماینده اروپایی: ستوده را روحانی آزاد كرد

رئیس هیأت پارلمانی اروپا گفت: «این دیدار بخشی از برنامه رسمی ما نبود اما ما به رسم احترام به جایزه ساخاروف ما با نسرین ستوده دیدار كردیم و او این اثر هنری (اشاره به قاب) را به من اهدا كرد. او الان آزاد شده، آقای روحانی او را آزاد كرده، اما او هنوز قادر به ادامه دادن كارش نیست.»

به گزارش نما به نقل از فارس: تاریا کرونبرگ رئیس هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا در امور ایران درباره سفر این هیأت به ایران کنفرانس خبری برگزار کرد.

وی سفر این هیأت به ایران را به منزله شروعی تازه برای اتحادیه اروپا دانست و گفت که ما در طول 6 یا 7 سال گذشته ارتباط مستقیمی با ایران نداشته‌ایم.

وی درباره اوضاع سیاسی در ایران به دیدار این هیأت با مقامات مجلس شورای اسلامی و وزیر خارجه ایران اشاره کرد و گفت احساس می کند بین مجلس و وزیر خارجه تنش وجود دارد.

این عضو اتحادیه اروپا گفت: «رئیس جمهور و وزیر خارجه تلاش دارند اوضاع را در ایران عوض کنند؛ مسئله هسته‌ای ایران، موضوع خیلی مهمی برای شروع این عصر جدید [در ایران] است. وزیر خارجه ایران بسیار مصمم است که این موضوع را حل کند.»

وی افزود: «مجلس ایران نگاه انتقادی دارد. مجلس در دوران احمدی‌نژاد انتخاب شده و بنابراین بیشتر اعضای آن را کسانی که اصولگرا خوانده می‌شوند تشکیل می‌دهند.»

این مقام اتحادیه اروپا تأکید کرد: «پارلمان ایران در کل با توافق هسته‌ای موافق است اما فکر می‌کند جزئیات این توافق چندان روشن نیست و به همین خاطر از وزیر خارجه انتقاد می‌کنند.»

کرونبرگ درباره فهرست تحریم‌های آمریکا که در روزهای گذشته اعلام شد گفت که مناقشات زیادی در ایران درباره اینکه آیا آمریکا تحریم‌های جدید وضع کرده یا تنها به اجرای تحریم‌های موجود ادامه می‌دهد وجود داشت.

وی مناقشات موجود بین وزیر خارجه ایران و مجلس را از نوع بحث و جدل‌هایی دانست که بین اوباما و کنگره آمریکا وجود دارد.

رئیس هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا در امور ایران اضافه کرد این هیأت باب گفت‌وگو با ایران درباره مسائل مربوط به حقوق بشر را باز کرده است.

کرونبرگ درباره مسائل اقتصادی و تحریم‌ها به دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت که وی تحریم‌ها را یکی از مشکلات پیش روی ایران دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد با آنکه قوانین ایران حقوق زنان را با مردان مساوی تعریف کرده است، بخش زیادی از جامعه زنان در این کشور کار نمی‌کنند.

رئیس هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا در امور ایران گفت که با ایرانی‌ها درباره تبادلات زیادتری از جمله تبادلات فرهنگی، مبادله دانشجو و تبادل در مسائل محیط زیست رایزنی کرده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «در نهایت یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما به ایران سفر کردیم دیدار با برندگان جایزه ساخاروف، یعنی نسرین ستوده و جعفر پناهی بود. ما با آنها دیدار و چندین ساعت با هم بحث کردیم.»

وی قابی را که نسرین ستوده به وی اهدا کرده بود را به حاضرین نشان داد و در ادامه گفت: «این دیدار بخشی از برنامه رسمی ما نبود اما ما به رسم احترام به جایزه ساخاروف ما با نسرین ستوده دیدار کردیم و او این اثر هنری (اشاره به قاب) را به من اهدا کرد. او الان آزاد شده، آقای روحانی او را آزاد کرده، اما او هنوز قادر به ادامه دادن کارش نیست.»

این مقام اتحادیه اروپا دیدار با نسرین ستوده و جعفر پناهی را مهم‌ترین ملاقات در تهران عنوان کرد.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...