نسخه چاپی

خدمات حمایتی كمیته امداد به بیماران صعب العلاج

مدیر كل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان كمیته امداد از ارائه خدمات حمایتی به ۲۰ هزار بیمار صعب العلاج توسط این نهاد خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد هزینه شیمی درمانی بیماران تحت پوشش پرداخت می شود.

به گزارش نما، ناصر ایروانی منش افزود: کمیته امداد علاوه بر اقدامات حمایتی از خانواده های نیازمند، به بیماران صعب العلاج نیز خدمات ارائه می دهد بطوریکه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار بیمار خاص از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۴۳۷ نفر از بیماران خاص تحت حمایت دارای انواع بدخیمی ها و سرطان هستند، گفت: این افراد ۸.۲۲ درصد کل بیماران را تشکیل داده و بیماران مبتلا به اختلالات شدید حسی و حرکتی، دیابت مزمن و دیالیز در رده هاي بعدي قرار دارند.

مدیر کل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد تاکید کرد: براساس آمارهای موجود ۴ هزار و ۲۵۵ بیمار خاص در سطح کشور مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند که این بیماریها شامل ام اس،دیالیزی،پیوند کلیه،هموفیلی و تالاسمی است که بیشترین آنان مربوط به بیماران دیالیزی است.

ایروانی منش با اشاره به اینکه کمیته امداد ۱۰۰ درصد هزینه بیماران شیمی درمانی را پرداخت می شود ، تاکید کرد: خدمات این نهاد به بیماران صعب العلاج علاوه بر خدمات عمومی معیشتی، تخصصی بیمه درمانی و کمک هزینه هاي جانبی درمان نظیر کمک به پرداخت فرانشیز، ایاب و ذهاب و ... است که ۱۰۰ درصد هزینه بیماران شیمی درمانی، هزینه تجهیزات پزشکی و... رانیز پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماران صعب العلاج روستایی به شهرها براي دریافت خدمات درمانی به شهرها مهاجرت می کنند، گفت: رشد بی رویه تورم و هزینه ها در بازار سلامت، هجوم اقشار نیازمند و مستاصل به امداد براي دریافت خدمات حمایتی، مهاجرت بیماران صعب العلاج روستایی به شهرها براي دریافت خدمات درمانی، نارسایی کنترل بازار ارائه خدمات سلامت،عدم اقبال در برخی از بخشها به امر سلامت به دلیل تخصصی بودن مباحث آن، کاهش بنیه اقتصادي مردم در کمک به امداد و افزایش روز افزون مشکلات اقتصادي موسسات درمانی از جمله تهدیدات پیش رو است.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...