نسخه چاپی

جریمه گوگل به جرم نقض گسترده حریم خصوصی شهروندان اسپانیایی

مركز نظارت بر اینترنت در اسپانیا شركت آمریكایی گوگل را به نقض فاحش و گسترده حریم خصوصی شهروندان اسپانیایی متهم و این شركت را به پرداخت نهصد هزار یورو ( یك میلیون و دویست و سی هزار دلار) جریمه محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، مرکز نظارت بر اينترنت که مسئوليت حفاظت از اطلاعات و داده‌هاي اينترنتي را در اين کشور بر عهده دارد، با انتشار بيانيه‌اي شرکت بزرگ آمريکايي گوگل را به استخراج و استفاده غيرقانوني اطلاعات شخصي کاربران اينترنت متهم کرده است. در اين بيانيه آمده است گوگل اطلاعات شخصي شهروندان اسپانيايي را به طور غيرقانوني جمع آوري و پردازش کرده و با اين کار حق حفاظت از داده‌هاي شخصي شهروندان را نقض کرده است.

مرکز نظارت بر اينترنت در اسپانيا تاکيد کرد گوگل بايد براي هر يک از سه جرمي که مرتکب شده است، سيصد هزار يورو يعني در مجموع نهصد هزار يورو بپردازد و از اين پس اقدامات و فعاليت‌هاي خود را با معيارها و قوانين رايج در اسپانيا تطبيق دهد.

نهاد حفاظت از حقوق اينترنتي شهروندان اسپانيايي افزود مقامات گوگل به کاربران اسپانيايي اطلاع نداده اند که اطلاعات و داده‌هاي آنها را از طرق مختلف از جمله پيامهاي الکترونيک جمع آوري و براي توليد تبليغات هدفمند استفاده کرده‌اند.

شرکت گوگل همچنين در اسپانيا متهم شده است که اطلاعات مربوط به کاربران را بيشتر از آن چه که در قانون پيش بيني شده است، نگهداري کرده و با اين کار براي کاربراني که نگران استفاده غيرقانوني از اطلاعات و داده هايشان بودند، مشکلاتي به وجود آورده است.

شرکت آمريکايي گوگل که در چند کشور اروپايي به اتهام نقض قوانين و مقررات رايج تحت پيگرد قضايي قرار گرفته است، در واکنش به اتهاماتي که مرکز نظارت بر اينترنت در اسپانيا برضد اين شرکت مطرح کرده است، تاکيد کرد فعاليت‌هايش پيوسته مطابق با قوانين اروپا بوده است.

مرکز نظارت بر اينترنت در اسپانيا تحقيقات خود را درباره فعاليت‌هاي غيرقانوني گوگل در اسپانيا در ماه ژوئن آغاز کرد. سپتامبر گذشته فرانسه نيز اين شرکت آمريکايي را به لطمه زدن به حريم شخصي شهروندان متهم و اعلام کرد از اين شرکت شکايت خواهد کرد.

در برخي از ديگر کشورهاي اروپايي به ويژه آلمان، ايتاليا، هلند و انگليس نيز شرکت گوگل به اتهام استفاده غيرقانوني از اطلاعات شخصي شهروندان و نقض قوانين موجود تحت پيگرد قضايي قرار گرفته است.

از زماني که ادوارد اسنودن، مشاور پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا، برنامه‌هاي گسترده شنود و جاسوسي سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريکا را در داخل آمريکا و در بسياري از کشورهاي جهان فاش کرد، شرکت‌هاي فناوري بزرگ از قبيل گوگل تحت نظارت بيشتري قرار گرفته‌اند.

۱۳۹۲/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...