نسخه چاپی

اوباما تحریم های جدید را وتو كرد؟

عکس خبري -اوباما تحريم هاي جديد را وتو کرد؟

اوباما:وارد كردنِ فشار بیشتر بر ایران كار سختی برای ما نیست. می‌توانیم تحریم‌های بیشتر را یك روزه تصویب كنیم. اما این به تردیدهای ایران درباره ما دامن می‌زند.

به گزارش نما؛ به نقل از اسوشیتدپرس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود در سال 2013 گفت: "به اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره گفتم نیازی به تصویب تحریم‌های جدید نیست. فعلا لازم نیست."
اوباما همچنین از کنگره خواست به تحریم‎های پیشین فرصت بدهند که تاثیر خود را بگذارند.
وی گفت: "وارد کردنِ فشار بیشتر بر ایران کار سختی برای ما نیست. می‌توانیم تحریم‌های بیشتر را یک روزه تصویب کنیم. اما این به تردیدهای ایران درباره ما دامن می‌زند."
این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که گروهی از سناتورهای امریکایی طرح قانون جدیدی را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه دادند.
۱۳ سناتور دموکرات و ۱۳ سناتور جمهوری‌خواه از طرح جدید سنا حمایت کردند.
بر اساس این طرح، اگر ایران از قرارداد ژنو تخطی کند، تحریم‌های بیشتری علیه این کشور تصویب خواهد شد. همچنین، اگر رژیم تل آویو تصمیم بگیرد برنامه انرژی هسته‌ای ایران را هدف حمله نظامی خود قرار دهد، سنای امریکا خواستار «حمایت دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی» از اسرائیل خواهد شد.
کاخ سفید نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد باراک اوباما تحریم‌های جدید سنا علیه ایران را وتو خواهد کرد.
محمد جواد ظریف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، اوایل ماه جاری هشدار داده بود اگر تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا علیه ایران وضع شود، از نظر تهران "مرگ توافق‌نامه ژنو" خواهد بود.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...